OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som tillståndssamordnare i detta uppdrag innebär det, att i beställarens projektorganisation, driva och samordna arbetet med miljöprövning av vattenverksamhet och annan förekommande miljöfarlig verksamhet samt identifiera behov av andra tillstånd, anmälningar och dispenser. Uppdraget innebär att koordinera de olika arbeten som sker med bäring på miljödomsansökan. I din roll kommer du rapportera till funktionsansvarig hållbarhet. I denna roll kommer din arbetsuppgifter variera och bland annat innefatta:
Ansvarstagande för att identifiera och driva processen med tillstånd, anmälningar, dispenser m.m. enligt Miljöbalken, som inte fastställs i järnvägsplan eller miljödom.
Säkerställande av att konsultorganisationerna levererar erforderligt underlag beträffande miljötillståndsprocessen. (MKB, teknisk beskrivning, hydrogeologiskt PM mm)
Att ge underlag till tidplan och tidsanalys gällande tillstånds- och MKB-processer
För att kunna klara av detta uppdrag ser vi att du kan uppfylla följande kundkrav:
Högskole-/universitetsutbildning inom naturvetenskaplig/ teknisk inriktning mot hydrogeologi eller annan motsvarande erfarenhet
Du har längre års erfarenhet av arbete med miljöprövningar i ledande ställning
Du har några års erfarenhet av att leda arbete med tillståndsprövning i komplexa infrastruktursprojekt i berg som innefattat tillstånd för vattenverksamhet
Du har utfört och slutfört minst två uppdrag som ledare för miljöprövning som avgjorts efter muntlig förhandling i mark och miljödomstol
Du har minst ett slutfört uppdrag där du haft en ledande roll för genomförd miljöprövning för tunnelprojekt i berg
Rollen har sin utgångspunkt i Stockholm och erbjuder viss distansarbete. Observera att tjänsten är avsedd för ett arbete på 50 %.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.