OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Enhet bemanningsplanering består av bemanningsplanerare och tillsvidareanställda undersköterskor. Vi utgör en viktig del i kommunen och förser verksamheterna i kommunen med kompetens och flexibilitet. I vårt gäng kommer du och din erfarenhet att vara väldigt viktig!
Vi söker dig som är flexibel, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Det är ett krav att du är utbildad undersköterska. Tidigare erfarenhet inom vård och omsorg är ett krav. Arbetet i bemanningspoolen kräver även att du har B-körkort och tillgång till egen bil. Ditt primära arbete kommer att vara att stötta verksamheterna när ordinarie personal saknas, det kan till exempel vara omsorgsarbete eller att utföra insatser utifrån delegation från sjuksköterska som att ge medicin.
Rollen innefattar arbete inom äldreboenden, hemtjänst, funktionsstöd samt personlig assistans i hela kommunen. Du kommer att ha anställning på heltid med plus/minus-tid för att öka flexibiliteten i arbetstid, förlagt dagtid, kvällstid och helg. Din nivå av flexibilitet behöver därför vara högre än ordinarie personal, då du får dagliga scheman och kan vara på fler än en arbetsplats varje dag. Denna högre grad av flexibilitet gör att du som undersköterska i enhet bemanningsplanering får ett lönetillägg utöver din lön.
Vänta inte med din ansökan - vi intervjuar löpande!
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs B-körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till de olika arbetsplatserna i hela kommunen.
Lönetillägg utgår utöver din lön. Arbetstiderna är förlagda på dag, kväll och helg.
Erfarenhet och utbildning som undersköterska är ett krav.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller pappersformat. Under rådande omständigheter med Covid-19 kommer vi att genomföra rekryteringsprocessen samt intervjuer i första hand digitalt via Teams.
Innan du påbörjar en anställning krävs att du har uppvisat ett giltigt utdrag (högst ett år gammalt) från belastningsregistret. Ansök gärna redan nu för att kunna uppvisa det vid intervjun. Ansökningsblanketten hittar du i länken nedan:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.