OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.
Sales Center Göteborg
Hertz Sales Center består idag av ett glatt team på 10 personer som nu vill bli fler. Vi arbetar från ljusa och nybygda lokaler inom Krokslätts fabriker med goda kommunikationer och parkeringsmöjligheter. Tillsammans hanterar vi mellan 10-15 000 samtal och runt 2000 mail per månad. Arbetstiderna är varierande och inkluderar även helger.
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att i första hand sälja och marknadsföra Hertz produkter via telefon, chatt och mail samt att ta hand om våra kunder på bästa möjliga sätt. Här gäller det att hjälpa så många av våra kunder som möjligt utan att tappa varken fokus på individen, kvalitet eller service. Snabba fingrar och och en trevlig telefonröst är ett måste för denna rollen då du kommer att vara en viktig och självklar kontakt för våra kunder, nätverk och samarbetspartners.
Utbildning och erfarenhet
Tidigare erfarenhet från serviceyrken och/eller försäljning ser vi som mycket meriterande.
Utbildning sker internt men god grundläggande datakunskap är en förutsättning.
Personliga Kompetenser
Du som söker ska vara positiv och resultatinriktad och drivas av att hjälpa oavsett om det är per telfon eller via mail och chat. En förmåga att entusiasmera dina medarbetare ser vi som en fördel. Våra kunder är vana vid god service så erfarenhet från branschen är en merit, liksom tidigare erfarenheter av försäljning. Du ska lägst ha gymnasiekompetens och behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift. Scandinaviska språkkunskaper är meriterande.
Vi erbjuder dig
En stor möjlighet för personlig utveckling och att bygga en spännande framtid inom företaget, samt goda förutsättningar till att må bra. Som medarbetare hos oss har du tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner via Benefits förmånsportal, kollektivavtal (Almega-Unionen), tjänstepension m.m. För oss är det viktigt att våra medarbetare har rätt förutsättningar för att påverka, må bra och utvecklas.
Anställningsvillkor
Anställningen avser fast anställning på heltid 100% med 6 månaders provanställning. Start relativt omgående.
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden.
Sista ansökningsdag är den 15 April 2021.
Vi vet att kunnig personal skapar vår framgång och att vägen dit handlar om den service vi ger våra kunder. För att vi ska vara säkra på att vi arbetar rättvist och kompetensbaserat i vår rekrytering vill vi att du är beredd på att tidigt i processen genomföra personlighetstester som mäter några för oss viktiga egenskaper. Utifrån testerna och dina övriga kvalifikationer kommer vi gå vidare med de personer som vi ser har bäst förutsättningar att lyckas hos oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager
Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger
Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50