OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.
Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.
Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.
Arbetsplatsbeskrivning
Avdelningen för tillväxt arbetar för att främja människors hälsa, sociala trygghet, jämlika levnadsvillkor och aktiva deltagande i samhällslivet. Våra verktyg för att bidra till detta är samordning, utveckling, rådgivning och tillsyn. Avdelningen består av tre enheter. Enheten för arbetsmarknads- och rättighetsfrågor, enheten för näringlivsutveckling och enheten för social utveckling. Enheten för social utveckling söker nu en tillsynshandläggare med huvudsakligt uppdrag att arbeta för en så god efterlevnad som möjligt av alkhohollagen och tobakslagen i länets kommuner. Arbetet bedrivs i nära samverkan med tillsynshandläggare och samordnare mot alkohol, narkotika, dopning och tobak (ANDT) inom enheten.
Arbetsbeskrivning
Som tillsynshandläggare förväntas du:
• bedriva tillsyn av kommunernas verksamhet enligt alkohollagen och tobakslagen
• svara för information och vägledning till kommunerna
• stödja kommunerna i arbetet med näringens egentillsyn både inom alkohol- och tobaksområdet och andra metodutvecklingsprojekt
• arrangera utbildningar
• sammankalla och leda/delta i olika nätverk, regional och nationellt
• handlägga ärenden och skriva förslag till beslut och remissvar
Vi strävar efter en flexibel organisation med syfte att kunna hantera nya uppdrag eller inriktningar från nationell nivå. Därför kan arbetsuppgifterna komma att ändras utifrån nya uppdrag.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har relevant juridisk akademisk examen på högskolenivå eller annan utbildning på högskolenivå som arbetsgivaren bedömer lämplig
• har arbetslivserfarenhet av att bedriva tillsyn utifrån alkohol och tobakslagen
• har förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift
• har god förmåga att samarbeta, är utåtriktad och har en förmåga att skapa förtroendefulla relationer med bibehållen integritet
• har egen initiativförmåga, ett strukturerat arbetssätt och uppnår resultat av hög kvalitet
Meriterande
Då vi möter människor med olika bakgrunder är förståelse av och erfarenhet från andra kulturer meriterande.Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Anställningsform: visstidsanställning tom 2017-12-31
Omfattning: heltid
Tillträde: snarast
Diarienummer: 112-37653-2016-1
Sista ansökningsdag:2017-10-31
Ansökningsförfarande Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36