OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta som tillsynshandläggare hos Länsstyrelsen i Jönköpings län?
Länsstyrelsen är en statlig myndighet och regeringens företrädare i länet. Vi arbetar för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest framgångsrika län. Genom samverkan med andra aktörer bidrar vi till att skapa förutsättningar för ett attraktivt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling i länet.
Vi är en kunskapsorganisation med cirka 300 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från naturreservat, samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, till krisberedskap och mycket annat.
Tjänsten är placerad i en arbetsgrupp tillhörande veterinär och djurskyddsenheten som är en av fyra enheter på landsbygdsavdelningen. Arbetsgruppen består för närvarande av fyra handläggare och en chef. Arbetsgruppen utför tillsyn enligt Covid 19-lagen och arbetar tätt ihop med vår stab.
ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen söker flera tillsynshandläggare för arbete med tillsyn enligt Covid 19-lagen. Arbetet utförs i en arbetsgrupp med flera tillsynshandläggare och leds av enhetsschef. Arbetsgruppen arbetar med tillsyn över beslut fattade enligt Covid-19-lagen med tillhörande förordningar och beslutade föreskrifter. Du kommer att ansvara för att bedöma ärenden, planera och genomföra tillsynsbesök i offentliga miljöer, skriva rapporter samt informera och ge råd. Du kommer också att ha kontakt med verksamhetsutövare, privatpersoner och ibland med media. I arbetet kan också stödhandläggning/stöduppföljning i administrativa datasystem ingå. Arbetstidsförläggning kan förekomma på kvällar och helger, men inte i någon stor utsträckning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
Akademisk utbildning inom exempelvis juridik, offentlig förvaltning, naturvetenskap, teknik eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har även goda kunskaper i Officepaketet eller andra administrativa IT-system.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av tillsyn på statlig eller kommunal nivå eller annan arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig.
• Erfarenhet av administrativt arbete vid Länsstyrelse eller annan myndighet.
Som person är du strukturerad, kan organisera, prioritera och genomföra eget arbete. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta och skapa goda kontakter med andra. Du har god förmåga att se helhet och sammanhang. Med tanke på arbetsuppgifternas inriktning behöver du också ha förmåga att se saker ur olika perspektiv. Du är självständig och utåtriktad samt har god pedagogisk förmåga.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Det är också viktigt att du arbetar enligt vår vision och den statliga värdegrunden.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort för bil krävs.
ÖVRIGT
För mer upplysningar om tjänsten kontakta enhetschef Johanna Hedén (tillgänglig 27 december och från 3 januari) eller avdelningschef Nina Elmsjö (tillgänglig 28, 29, 30 december). Fackliga företrädare är Christine Kvarnstrand, ST/TCO och Torsten Jacobsson, SACO-S. Samtliga nås på 010-223 60 00 (vx).
Läs gärna mer om Länsstyrelsens uppdrag, vad vi erbjuder som arbetsgivare och följ våra medarbetares vardag på www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Emma Willaredt
010-2236000
t.f. enhetschef Pär Nilsson
010-2236000
t.f. enhetschef Lars Lindh
010-2236000
Enhetschef Bernhard Jaldmark
010-2236000
Objektspecialist Henrik Lindblom
010-2236000
Objektspecialist Martin Fransson
010-2236000
Förvaltningsledare Tobias Haag
010-2236000
Informationschef Malin Lingefelt
010-2236000
Beredskapsdirektör Maria Gromer
010-2236000
Enhetschef Anton Halldén
010-2236000