OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samhällsbyggnadskontorets bygglovsavdelning söker nu en handläggare inom området tillsyn. Vi är en bygglovsavdelning i en mindre kommun där flera avdelningar arbetar nära inom samhällsbyggnadsprocessen och som medarbetare erbjuds man en väldigt god insikt i hela samhällsbyggnadskedjan. Avdelningen består idag av sju handläggare och inspektörer som tillsammans med chef och administratörer handlägger ansökningar om bygglov, marklov, rivningslov, anmälningar och tillsynsärenden enligt plan- och bygglagen, PBL. Avdelningens ansvar ligger under Bygg- och miljönämnden. Vi har korta beslutsvägar med stora möjlighet för medarbetarna att påverka sin arbetssituation.
Om rollen:
Du kommer att arbeta med handläggning av en stor variation av tillsynsärenden inom plan- och bygglagen. I handläggningen ingår utredning, kommunicering och beslutsfattande, och det förekommer ofta komplexa juridiska frågor kopplat till PBL. Du kommer att arbeta med både anmäld och planerad tillsyn av fastigheter med olovligt utförda åtgärder eller bristande underhåll.
Du kommer att skriva fram tjänsteskrivelser och föredra ärenden inför bygg- och miljönämnden. Du kommer också ha ett tätt samarbete med enhetschefen i frågor av juridisk karaktär så som att skriva fram yttrande till domstol samt tolkning av plan- och bygglagen. Arbetet innebär en hel del kontakt med kommunens medborgare, anmälare, fastighetsägare och juridiska ombud.
Vem vi söker:
Vi söker dig som är utbildad jurist eller har en utbildning inom samhällsbyggnadssektorn som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med samhällsbyggnadsfrågor inom offentlig förvaltning och du har goda kunskaper om plan-och bygglagen (PBL). Har du även erfarenhet av att arbeta inom byggsektorn är det meriterande.
Som person är du van vid att planera och driva ditt eget arbete, och du arbetar effektivt både självständigt och i grupp. Du har god kommunikativ förmåga i svenska i både tal och skrift, och du är van att samarbeta med personer både inom och utanför den organisation du verkar i.
Vi erbjuder:
• En stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att ta stort eget ansvar
• 38,75 h arbetsvecka (heltid) med möjlighet till flextid och arbete hemifrån vid behov
• Friskvårdsbidrag på 1500 SEK per år
• Semesterväxling och föräldralönetillägg
• Förmåner via kommunens Förmånsportal. Du kan läsa mer om våra förmåner här: Förmåner
Tjänstens omfattning: Heltid, tillsvidare
Lön: Individuell lönesättning, månadslön
Du ansöker enkelt genom att besvara våra urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Du ska inte ladda upp ett personligt brev.
Välkommen med din ansökan senast den 10 Januari 2020. Rekryteringsprocessen med intervjuer kommer att påbörjas efter sista ansökningsdatum.
Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Odung, Bitr. rektor
08-581 692 85
Lisbet Bertilsson, Stf rektor
08-58169452
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Magnus Odung, Bitr. rektor
0739-615341
Margaretha Lindberg, Rektor
08-581 694 47
Pia Ringkrans, Enhetschef
08-581 695 38
Ulf Peterson, Rektor
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Saga Sjöberg, Projektledare
0721-78 81 18
Pauliina Björkman, Rektor