OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med drygt 5500 anställda är kommunen en av Södertäljes största arbetsgivare. Här får du arbeta med det människor värderar högst i livet. Det kräver hög kompetens och stort engagemang. Därför satsar vi på personalens kompetensutveckling, personligt inflytande över arbetstiden och arbetets utformning, på friskvård och mångfald. Vill du arbeta med och för människor är du välkommen till oss! ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Social- och Arbetsmarknadskontoret, handikappomsorgen Tillsynsinspektör till Handikappomsorgen Social- och arbetsmarknadskontoret, handikappomsorgen har ansvar för alla personer under 65 år som har behov av olika insatser enligt socialtjänstlagen och LSS ( lagen om särskild stöd och service till vissa funktionshindrade). Vår organisation består av 2,0 bistånds- och 15,0 LSS-handläggare samt familjehemssekreterare, assistenter, arbetsterapeut, avtalssekreterare och tillsynsinspektörer. Inom handikappomsorgen kommer det att finnas 2,0 tjänst tillsynsinspektör. Social- och arbetsmarknadsnämnden har tillsyn över den enskilda LSS-verksamheten som är belägen inom kommunen (23§ LSS). Nämnden yttrar sig också till Länsstyrelsen över ansökningar om att bedriva enskild verksamhet. Arbetsuppgifter: På uppdrag av nämnden ansvarar du för den kommunala tillsynen av enskild verksamhet i kommunen. Tjänsteutlåtanden till nämnden vid ansökningar om tillstånd att bedriva enskild verksamhet Att vara handläggarna behjälplig vid överklagan till läns- och kammarrätt. Att vara uppdaterad på olika förändringar i lag och förordning osv. KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning, socionomutbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Goda kunskaper i gällande lagstiftning, LSS och SoL God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift Tidigare erfarenhet av tillsyn av enskild verksamhet är en merit Körkort erfordras