OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver förstärka vår kommunikationsavdelning och söker nu en hungrig och engagerad kommunikatör som är sugen på ett extrajobb, där du förväntas ta egna initiativ och gilla omväxlande uppdrag!
Energihems kommunikationsavdelning består idag av två personer som sitter på huvudkontoret i Sundsvall. Trycket är högt och intensivt emellanåt då företaget är mitt inne i en intensiv tillväxtresa. Allt inom kommunikation och marknad, såsom exempelvis journalistik, webb och grafisk form, sker huvudsakligen från huvudkontoret i Sundsvall, men resande uppdrag förekommer då Energihem har kontor, anställda och kunder runt om i landet.
Arbetsuppgifter
Som en del i kommunikationsavdelningen kommer dina uppgifter att vara varierande beroende på det aktuella behovet. Men några exempel på uppdrag kan vara:
Content till våra interna och externa kanaler och sociala medier.
Reportage: text, film och/eller bilder av anställda och kunder.
Besöka och intervjua referenskunder.
Grafisk produktion.
Arbete med att bygga upp och strukturera upp vår bildbank.
Textarbete
Webb, både intern och extern
Sociala medier
Vem söker vi?
Vi söker dig som just nu (gärna sista året) utbildar dig inom kommunikation och PR eller journalistik, är hungrig, nyfiken och vill komma in på arbetsmarknaden. Inte räds en ständigt föränderlig verksamhet där ingen dag är den andra lik och det går snabbt från beslut till handling. Det innebär att du måste vara flexibel och lätt kunna ställa om utifrån nya prioriteringar och beslut. Du bör vara självgående, driven och en ansvarsfull person, som ser värdet av arbetslivserfarenhet och goda referenser på arbetsmarknaden. Du vill mycket och är inte rädd för ett extrajobb där det inte finns ett givet schema för varje vecka.
Din insats är behovsstyrd och det innebär timtid. Det kan vara kort varsel, men ambitionen är att ha framförhållning.
Du har så klart:
b-körkort
god kunskap i det svenska språket och stavning
erfarenhet av att skriva texter (externt och internt bruk)
god kunskap om sociala medier och deras funktioner
kunskap inom Adobes programvaror
vana från att ta bilder av god kvalitet och göra (redigera) filmer med din mobil
Men vilka är Energihem då?
Energihem är ett snabbväxande företag som erbjuder privatpersoner en lönsam investering med energibesparande produkter, såsom t.ex. solel och energifönster. Med dessa produkter kan våra kunder minska sin energiförbrukning men också sitt klimatavtryck för framtida generationer. Vi tror på solel som framtidens energikälla och energisparande produkter för en lång och hållbar framtid!
Vår mission är att både våra kunder och vår natur ska bli vinnare!
Ja ja, hur ansöker jag då?
Vill du vara med och ta del av en spännande framgångsresa? Få arbetslivserfarenhet? Inte rädd för att jobba? Toppen! Frågor bombarderar du till Camilla Sjölander, Kommunikationschef, på camilla.sjolander@energihem.com eller på 070-865 43 69. Men vill du göra en ansökan gör du det via rekrytering_elin@energihem.com.
Och du, senast den 11 april 2021 vill vi ha dina ansökan. Skriv ett personligt brev (max en tredjedels A4) och bifoga ditt CV. Gärna en bild. Vi hanterar ansökningarna löpande så vänta inte för länge.
Kort fakta
Timlön: 137 kr/tim
Omfattning: Behovsstyrt – timmar. Det innebär att arbetstiderna kommer kunna se olika ut för varje vecka, vissa veckor är det mer, andra mindre. Möjlighet till andra former längre fram.
Utbildning: Universitetsutbildning inriktning Media- och kommunikation, gärna Kommunikation -och PR programmet
Kontaktpersoner på detta företaget
Vice VD Nicklas Wegar
0735052156
Vice Vd Nicklas Wegar
060100036