Timanställd kommuninformatör till kontaktcenter

Timanställd kommuninformatör till kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Kontaktcenter är en ingång för kommuninvånare, företagare och besökare som har frågor, förslag eller synpunkter till Norrköpings kommun. Vi hjälper till med ärenden via telefon, uttrycker oss väl i skrift och tal, tar emot besök samt arbetar i våra digitala plattformar.  

Vi besvarar en mängd olika frågor och hjälper personer att komma i kontakt med rätt person. Vi eftersträvar att alla som kontaktar Norrköpings kommun ska i varje möte få en god service och ett proffsigt bemötande i världsklass.

Vi är välkomnande, enkla och korrekta i vår information. Allt för att Norrköping ska vara en attraktiv plats att besöka, bo och verka i.

ARBETSBESKRIVNING

Som kommuninformatör ger du ett proffsigt bemötande och första intryck och avtryck av Norrköpings kommun. Du ser det som en självklarhet att arbeta med service och erbjuda bästa möjliga lösningar. Du hjälper till med att hantera ärenden, besvarar många olika frågor och hanterar synpunkter via våra kommunikationskanaler och då framförallt via telefon och skriftligt via mejl, besök och digitala plattformar. 

Det är en variationsrik roll där du får anpassa din kommunikation både efter person och efter tillfälle. I vårt arbete är det viktigt att kunna kommunicera och har förmåga att hantera flera olika IT-baserade system. I arbetet hanterar vi hantera stora mängder information och är vana att söka svar via vårt ärendehanteringssystem. Det krävs att du kan göra detta simultant under pågående möte inklusive att dokumentera relevant dokumentation.

Tjänsten ställer även krav på att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet.

Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor och möten med människor vilket kräver att du är glad som person, initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar samt att du är självgående och tar ansvar för din uppgift.

Då frågorna vi får styr vårt arbete samt att vi växlar mellan våra kommunikationskanaler ser vi att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Vidare är du lugn och stabil i stressade situationer och kan behålla ett realistiskt synsätt och därigenom fokusera på rätt saker. 

KRAV FÖR TJÄNSTEN


• Dokumenterad erfarenhet av minst ett års arbete inom kundtjänst eller kontaktcenter i en roll med lösningsorientering i fokus.
• Erfarenhet av digitalt arbetssätt inom IT-baserade system samt ärendehantering.
• Att du har slutfört din gymnasieutbildning eller har högskoleutbildning eller annan utbildning/arbetserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt. 
• Välutvecklad förmåga att kommunicera flytande såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska med anledning av att arbetet innebär många kontakter i både fysiska möten, telefon och text
• Väl genomfört arbetsprov i vår rekryteringsprocess  

DIN PROFIL

Vi ser att du arbetar lösningsorienterat och strukturerat och hittar alltid de bästa tänkbara lösningarna på problem. Som person söker vi dig med intresse av att stötta våra kommuninvånare och som har god känsla för service där du är tillmötesgående samt har intresse och vilja att hjälpa andra.

Din välutvecklade förmåga att kommunicera och skapa förtroende med både kommuninvånare och kollegor gör att det är enkelt att samarbeta med dig. Arbetet innebär nära samarbete med kollegor och mycket kontakt med andra människor så det är av stor vikt att du arbetar bra med andra samt kommunicerar klart och välformulerat, anpassat efter situationen. Du får gärna vara intresserad av samhällsfrågor och förstå hur en politiskt styrd organisation fungerar.

Du har erfarenhet av arbete av kundtjänst/kundservice och du tycker det är lätt att hantera digitala plattformar och söka information i olika program.

Du behöver ha godkända gymnasiebetyg och det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från yrken där du arbetat med människor genom att ge service, så som hotell/turism verksamhet då främst inom reception/gästservice eller butiksarbete och restaurang. Har du erfarenhet av att arbeta i flera kommunikationskanaler så ser vi det som meriterande. Det är även positivt om du behärskar flera språk i tal och skrift så som arabiska, somaliska och finska.

Tjänsten innefattar cirka 10 timmar i veckan med start i 6 månader med möjlighet till förlängning. 

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Har du frågor om tjänsten kontakta enhetschef Jennifer Benckert jennifer.benckert@norrkoping.se eller 072-597 41 88.

Sista ansökningsdag är den 15 juni.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 6 platser
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2021
  • Ansök senast: 15 juni 2021

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


26 november 2024