OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I snart 170 år har vi på SJ fört människor närmare varandra och bundit samman landet. Det är ett arv vi värdesätter, men vår resa har bara börjat. Tillsammans skapar vi dagens – och morgondagens resande. Följer du med?Vill du jobba i en spännande bransch där du får känna stolthet över att vara en del av något större? Om du har en positiv attityd, utmärkt kommunikationsförmåga och trivs att jobba med service i världsklass är det här din nästa utmaning! Vill du vara med att ta resandet till en helt ny nivå? Välkommen med din ansökan redan idag och här nedan kan du läsa mer om vad vi kan erbjuda dig!
Din kommande roll
I SJ Lounge ligger fokus på kundservice och mervärde för kund. Tillsammans inom vårt team bygger vi framtidens serviceorganisation med målet att leverera kundservice i världsklass. Placering är i loungen, varvat med kundvärdskap i stationsmiljö. SJ lounger är till för våra mest frekventa resenärer och det är varje medarbetares uppgift att skapa och bidra till en positiv känsla inför eller efter sin resa med SJ.
Förutom kundservice förekommer hantering av livsmedel och servering samt en stor del värdskap i arbetsuppgifterna. Som kundvärd möter vi kunderna både ute i stationsmiljön och i loungen, i såväl normalt som trafikstört läge.
Som timanställd i SJ Lounge är du beredd att hoppa in när det behövs eller när det hettar till i tågtrafiken.
Du går inte på ett fast schema utan anmäler själv när du är tillgänglig så att vi har möjlighet att boka upp dig, ibland med kort varsel. Du behöver därför bo så att du lätt kan ta dig till Göteborg central från tidig morgon till sen kväll.
Förväntningar på den vi söker
I urvalet läggs stor vikt vid tidigare erfarenhet av kundservice samt att du är serviceinriktad och flexibel. Erfarenhet av kundservice och restaurang/café-branschen är meriterande. Arbetet är tidvis intensivt och det är viktigt att du kan bemöta kundernas krav och önskemål på ett trevligt och professionellt sätt.
Vi vill att du har lägst gymnasiekompetens. Du skall kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska - ytterligare språkkunskaper är meriterande. I takt med omvärldens ökande krav på datorvana, bör du vara van vid IT-teknik och intresserad av att lära dig mer om detta.
Arbetet utvecklas kontinuerligt och det är därför viktigt att du tycker om utmaningar och är öppen för förändringar. Du kommer att få arbeta i ett positivt och serviceinriktat gäng, och vi tror att du tycker om att utmanas och har ett starkt intresse för din personliga utveckling.
Vi gör skillnad
Som medarbetare i SJ-koncernen är du vår viktigaste ambassadör. Hos oss har du varje dag möjlighet att påverka och göra skillnad i våra resenärers liv. Tillsammans med engagerade kollegor skapar du värde för företaget och arbetar för ett hållbart samhälle.
Vi är stolta
Vi vet hur viktigt det är att alla medarbetare är med på vår gemensamma resa, känner sig inkluderade och förstår vart vi är på väg. Vi bryr oss och tar hand om varandra. Tillsammans skapar vi ett SJ för alla – och gläds över förmånen att arbeta på ett företag vi är stolta över.
Vi utvecklas tillsammans
På SJ är en arbetsdag sällan den andra lik. Som medarbetare möter du både utmaningar och möjligheter. Vi tror på samarbete och kontinuerligt lärande och strävar hela tiden efter att förbättra våra arbetsverktyg, vår produkt och fordonsflotta.
Några av våra förmåner inom SJ
Ansökan och information
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde sker enligt överenskommelse.
SJ för människor närmare varandra, varje dag.
SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsadministrationen SJ
Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177