OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vid sidan av studier eller av annan anledning ha ett deltidsjobb som Operativ Personalledare där ditt arbete värderas högt och du får dagligen arbeta med människor? Då är detta en roll för dig!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu flera operativa personalledare till SJ. På grund av ökad trafikvolym söker dem nu flera personer som vill ansluta sig till deras härliga verksamhet. Du har en viktig roll i form av att ständigt operativt planera och säkerställa korrekt bemanning ombord på tågen samt hålla i kommunikationen med övriga funktioner på SJ.
SJ Trafikledning är tillgänglig 24 timmar om dygnet för att säkerställa att kunden kommer fram till sin slutdestination och att SJ säkrar ett gott kundomhändertagande i alla lägen. Trafikledningen har ansvar för att tillse att personal och kund får tillgång till relevant och uppdaterad trafikinformation samt att vi säkrar effektiv resursstyrning av bana, fordon och personal.
ARBETSUPPGIFTER
Som Operativ Personalledare inleder du din anställning med att gå SJ:s interna utbildning på ca 8 veckor. Utbildningen sker varierat mellan kontorstid, såväl som förenat med skiftgång.
Rollen som Operativ Personalledare är ditt ansvar att arbetsleda personalen ombord på SJ:s tåg. I rollen samarbetar du även med andra enheter inom SJ såsom: övriga funktioner på SJ Trafikledning, Gruppchefer och Personalplanerare. Dina primära arbetsuppgifter är:
* Operativt planera och säkerställa korrekt bemanning ombord på tågen och anpassa personalens arbetstidsmått
* Styra och leda personalen ombord med jour respektive reservtjänstgöring
* Vid händelser där personalen inte kan fortsätta sin tjänstgöring, ansvarar för att personalen blir omhändertagen enligt gällande rutiner
* Ansvara för att uppdatera planeringssystemet vid ändringar i personalens tjänstgöring
* Arbeta för att täcka personalvakanser som uppstår till följd av sjukskrivningar eller trafikstörningar
VI SÖKER DIG SOM
* Har avslutad 3 årig gymnasieutbildning
* Talar och skriver obehindrat på svenska
Det är meriterande om du:
* I dagsläget studerar relevant utbildning som personalvetare eller liknande
* Du har arbetat med tillämpning av arbetstidsregler och kollektivavtalsfrågor
* Har erfarenhet av personalplanering eller liknande arbetsuppgifter är också meriterande
* Har arbetat inom SJ:s produktion eller i liknande operativa ledningsfunktioner
Som person har du lätt till att verkställa i snabba beslut och har en god analytisk förmåga. Du trivs i en miljö där du får växla mellan operativa arbetsuppgifter och administrativa. Då du ansvarar för personal har du stor nytta av ditt sätt att förstå och kommunicera.
Som person är du:
* Kommunikativ
* Samarbetsvillig
* Ansvarstagande
* Problemlösande
Övrig information
* Startdatum: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Tillsvidare
* Placering: Göteborg, centralstationen
* Tjänsten är en timanställning och arbetet är förenat med skiftgång måndag – söndag. Du får gärna skriva i din ansökan ungefär hur mycket du beräknas kunna/vilja jobba varje vecka/månad.
* Urvalstester kommer att förekomma under rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
* SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJ:s konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat. Varmt välkommen med din ansökan!
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SJ:s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om SJ på deras hemsida!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231