OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svalövs kommun – med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg – erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 500 invånare.
Nu söker Svalövs kommun en timanställd receptionist som kan förstärka vårt team.
Receptionen ger service och stöd till allmänhet, besökare och personal inom Svalövs kommun. Arbetet består av sedvanliga uppgifter som att ta emot besök, bud och leveranser, ge service till allmänhet och personal, telefonservice såsom växel och anknytningar, lämna ut paket och post, postsortering samt hantera bokningar av fordon och lokaler.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna kommer att bestå av att möta kunder med olika behov fysiskt, digitalt eller via telefonen. Du kommer att hantera såväl interna som externa ärenden som kan förekomma i en reception. Tjänsten innebär även en del praktiska uppgifter som exempelvis posthantering, hantering av fika samt möteslokaler.
Du kommer att vara en viktig del av ett team som består av receptionister, vaktmästare och kommunikatörer som tillsammans skapar service till alla de som kommer i kontakt med eller besöker Svalövs kommun.
KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet av att tidigare arbetat inom en reception och är van vid att bemöta människor på ett professionellt sätt i olika situationer. Har du tidigare arbetat i ett kontaktcenter eller med liknande arbetsuppgifter är det meriterande. Stor vikt kommer läggas vid dina tidigare erfarenheter och förståelse av liknande arbete.
Du är van att kunna arbeta utifrån uppsatta mål och snabbt kunna ställa om utifrån olika prioriterade arbetsuppgifter. Du är flexibel och har en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter och nya områden. Tjänsten ställer stora krav på att du är lyhörd och kan ta egna initiativ utifrån kundernas behov. Du är serviceminded och har ett professionellt bemötande.
Du har en gymnasieexamen och tidigare erfarenhet av liknande arbete inom reception och service. Har du högskoleutbildning inom service management eller liknande så är det meriterande. Har du erfarenhet från att ha arbetat med kontaktcenter eller motsvarande, gärna i kommunal kontext, så är även det meriterande.
Du har mycket goda kommunikativa kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Som person är utåtriktad, serviceminded och ser alltid till kundens bästa. Du har en stor digital kompetens och om du behärskar växeltelefoni så är det meriterande.
Då tjänsten är en timanställning under en begränsad tid är det viktigt att du har dokumenterad erfarenhet av liknande arbete och är självgående i din roll.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
I denna rekrytering kommer ett löpande urval att tillämpas då tjänsten kommer att tillsättas omgående.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på vår hemsida www.svalov.se.
Användaren samtycker till och godkänner att Visma hanterar personuppgifter i enlighet med Vismas Policy om Personuppgifter och Cookies.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.