OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vid sidan av studier eller av annan anledning ha ett deltidsjobb genom att vara den viktiga nyckelpersonen i rollen som trafiksammordnare? Här får du möjlighet till att ansvara över samordningen av trafiken, den operativa planeringen vid avbrott men även leverera kvalité till SJ:s kunder.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu flera trafiksamordnare till SJ. På grund av ökad trafikvolym söker dem nu flera personer som vill ansluta sig till deras härliga verksamhet. Som trafiksammordnare är du en nyckelperson i den operativa delen av SJ:s verksamhet. Du använder dig av flera system för att kunna bevaka tågtrafiken, detta för att kunna säkerställa informationsflödet in och ut från trafikledningen.
SJ jobbar ut mot kund via webb, sms och skyltning vid plattform. Men även via deras interna system. Din huvudsakliga uppgift är att säkerställa våra dagliga avgångar med rätt komfort, största möjliga punktlighet och rätt information till våra kunder.
Den operativa verksamheten inom Trafikledningen är tillgänglig 24 timmar om dygnet för att kunna stödja och kvalitetssäkra leverans till kund. Ambitionen och inriktningen är att skapa en tydlig och stark kundfokuserad trafikledning som alltid kan fatta riktiga beslut kring normala och onormala trafiklägen.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos SJ.
ARBETSUPPGIFTER
Vid anställning kommer du få en heltids internutbildning som pågår heltid under 10 veckor, på SJ:s härliga kontor i Göteborg. Några av dina primära arbetsuppgifter är:
* Ansvarar över samordningen av trafiken, den operativa planeringen vid avbrott men även att vi levererar den kvalité våra kunder förväntar sig av oss
* Ansvarar över att hålla sig uppdaterad kring banarbeten eller väderlek som kan komma att påverka SJ:s avgångar
* Säkerställa den ersättningstrafik som behövs till våra kunder vid inställelser och följa upp att resenärerna tar sig från punkt A till punkt B
* Säkerställa SJ:s dagliga avgångar med rätt komfort, största möjliga punktlighet och rätt information till våra kunder
VI SÖKER DIG SOM
* Har avslutad 3 årig gymnasieutbildning
* Talar och skriver obehindrat på svenska
Det är meriterande om du:
* I dagsläget studerar relevant utbildning inom logistik eller industriell ekonomi
* Har erfarenhet inom logistik eller planering
Som person har du en förmåga att prioritera och fatta beslut i komplexa situationer.
Din simultankapacitet är god, likaså din samarbetsförmåga. När du ska leverera kvalité till kunderna har du stor nytta utav din kommunikativa kompetens.
Som person är du:
* Serviceinriktad
* Samarbetsvillig
* Ansvarstagande
* Problemlösande
Övrig information
* Startdatum: v1 2022
* Omfattning: Tillsvidare
* Placering: Göteborg, centralstationen
* Tjänsten är en timanställning och arbetet är förenat med skiftgång måndag – söndag. Du får gärna skriva i din ansökan ungefär hur mycket du beräknas kunna/vilja jobba varje vecka/månad.
* Urvalstester kommer att förekomma under rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
* SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJ:s konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat. Varmt välkommen med din ansökan!
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SJ:s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om SJ på deras hemsida!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231