Timanställda till Bluestep i Helsingborg – Kundservice & Administration

Timanställda till Bluestep i Helsingborg – Kundservice & Administration

Arbetsbeskrivning

Bluestep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna. Bluestep erbjuder alltså ett alternativ under den period kunden av olika anledningar inte kan få lån av de flesta andra banker. Vanliga anledningar till den traditionella bankens låneavslag är kundens anställningsform och ekonomiska historik. Många människor har idag vikariat, projektanställning eller är egna företagare, men de inkomstformerna anser ofta de traditionella bankerna vara mindre säkra än inkomsterna från en fast anställning. Bluestep Bank gör en annan bedömning och har hjälpt tiotusentals människor med lån genom att utgå från den nuvarande och framtida betalningsförmågan, och inte bara titta på anställningsform och kredithistorik.

Bluestep Bank etablerades i Sverige 2005 och i Norge 2010. Sedan 2017 heter vår ägare EQT. Vårt erbjudande omfattar bolån, privatlån och sparkonton till privatpersoner. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är över 200 anställda fördelat mellan huvudkontoret i Stockholm, Oslo och Helsingborg. Bluestep Bank har medarbetare med mycket varierande ursprung och bakgrund och vi är övertygande om att det gör oss bättre på att förstå och möta våra kunders behov!

Kontoret i Helsingborg ansvarar för tjänsteleverans mot kund avseende inlåning och utlåning. Enheten hanterar olika typer av kundsamtal samt granskning och utbetalning av lån. Vi sitter centralt i Helsingborg i trevliga lokaler och är drygt 20 medarbetare på kontoret.

Om tjänsten

Vi riktar oss till dig som vill jobba extra under vardagar under hela eller delar av kontorets öppettider 8.00-17.00. Arbetstiden kan variera, men ser gärna att du kan jobba stora delar av sommaren.

I rollen som Handläggare Lån- och Sparadministration kommer du att vara en viktig del av Bluestep. Arbetsuppgifterna kommer innehålla bl.a.


• Kundsupport per telefon avseende utlåning och inlåning
• Hantering av kundmail
• Administrativa uppgifter

Arbetsuppgifterna komma att utökas och bestå av ytterligare kontakt med slutkund, bank och mäklare, utföra granskning av kredithandlingar, utbetalning lån, lösa skulder hos andra långivare samt hantera löpande administration. Vi ser gärna att du är nyfiken med driv och vilja att lära dig för att på sikt även se och driva förbättringsmöjligheter.

Din profil

Vi söker dig som har lätt att lära och vill utvecklas! Kanske studerar du ekonomi eller intresserar dig för privatekonomi? Kanske är du egenföretagare som vill komplettera med en timanställning? Som person är du serviceinriktad och kundfokuserad. Det är viktigt för dig att leverera god kundservice till företagets kunder och det är meriterande om du tidigare har jobbat med likartade frågor.

Du har god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska. Du är strukturerad och arbetar effektivt som en lagspelare som får dig själv och dina kollegor att prestera på topp och samtidigt ha det roligt på jobbet. Du är lojal, tar ansvar för din prestation och har en positiv attityd till ditt arbete. Kontaktytorna är många och vi ser därför att du är social med en god samarbetsförmåga och intresse för att utveckla goda relationer.

Erbjudande
Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det. Då är kanske Bluestep något för dig! Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!

Anställningens omfattning

Timanställning.

Intresserad?
Klicka på ansök för att söka tjänsten. Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR@bluestep.se. Sista ansökningsdag är 24 februari där intervjuer och tillsättningar sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bluestep Bank AB
  • 4 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2020
  • Ansök senast: 24 februari 2020

Besöksadress

Sveavägen 163
None

Postadress

Sveavägen 163
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Facilities Coordinator

Facilities Coordinator

20 december 2024

18 december 2024

Medarbetare till servicecenter

Medarbetare till servicecenter

18 december 2024

17 december 2024