OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är stolta över att vi 2012 utsågs till Sveriges miljöbästa kommun och Årets studentstad.
Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vårt arbete genomsyras av helhetssyn, professionalism, tydlighet, respekt samt invånar-, kund- och brukarfokus.
Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.
Som telefonist/samhällsvägledare hör du till enheten medborgarkontor, internservice och växeln på Konsult och uppdrag.
Vi söker nu 3 personer för timvikariat till växeln och/eller till medborgarkontoret. Det kan även komma att bli aktuellt med en anställning under sommaren.
ARBETSUPPGIFTER
Som telefonist jobbar du tillsammans med dina kollegor med att besvara mellan 2 500-3 000 samtal per dag. Du besvarar frågor om alla kommunens områden, kopplar samtal vidare och vägleder personerna som ringer in. För att söka information att förmedla använder du datorn som arbetsverktyg.
Som samhällsvägledare jobbar du på medborgarkontoret i stadshuset med att besvara frågor från medborgarna om allt som har anknytning till offentlig service. Att ta emot besökare till stadshuset ingår även i uppdraget.
Du arbetar under dagtid som timvikarie i växeln och/eller på medborgarkontoret.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning samhälle/kommunikation. Meriterande är även högskolepoäng inom dessa områden.
Vi ser gärna att du har aktuell erfarenhet (de senaste 3 åren) av kundarbete och/eller support från t.ex. reception, callcenter, växel eller områden som arbetsgivaren bedömer som relevanta.
Har du tidigare arbetat/arbetar inom Eskilstuna kommun är det meriterande.
Eftersom du använder datorn som arbetsredskap är datavana ett krav.
Vi vill också att du har goda svenskakunskaper i tal och skrift.
Språkkunskaper i finska, arabiska, somaliska och/eller engelska är meriterande.
Dina personliga egenskaper har stor betydelse för organisationens framgång. För att lyckas i rollen krävs bland annat att du är en strukturerad person, som under eget ansvar jobbar för att leverera god kvalitet i samtal och möten. Du har även förmågan att ge service på ett effektivt sätt. Vidare är du social, utåtriktad och nyfiken på vad som händer omkring dig i samhället. Du kan behålla lugnet även i stressiga situationer.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Susanne Nickel
Therese Kristiansson
016-710 51 38
Namn på facklig företrädare lämnas vid förfrågan
Robert Isaksson
016-710 12 37
Sofia Kroné Karlsson (semester v.28-31, vid fråg
Ing-Britt Hagström
016-710 12 07
Fredrik Wetterling
016-710 26 42
Frågor gällande tjänsterna; kontaktpersoner är a
Jörgen Axelsson
016- 710 21 32