Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och empatisk medarbetare som brinner för att arbeta inom äldreomsorgen (ÄO).
Som timanställd kommer du att ha möjlighet att göra verklig skillnad i äldre människors liv genom att erbjuda omsorg, stöd och värdighet i deras vardag.
Som timanställd ska du med kort varsel kunna ta arbete på olika arbetsplatser. Du ska vikariera för ordinarie personal vid akut såväl som planerad frånvaro. Arbetstiderna varierar dag, kväll, helger och/eller natt.
Din roll
Som en viktig medarbetare inom äldreomsorgen kommer du att vara en nyckelperson i att skapa en trygg och omsorgsfull miljö för våra äldre.
Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera att ge personlig omvårdnad, hjälpa till med hygienrutiner, stödja vid måltider, städ, handla och dokumentera samt att utföra hälso- och sjukvårdande insatser på delegation från sjuksköterska.
Din kunskap och erfarenhet
För att bli timanställd inom äldreomsorgen krävs det att du har fyllt 18 år.
Vi ser gärna en utbildning inom vård och omsorg, och du ska då kunna visa upp bevis från socialstyrelsen med skyddad yrkestitel undersköterska eller ett tjänstgöringsintyg med pågående tillsvidareanställning med titeln undersköterska. https://www.socialstyrelsen.se/
Erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen eller liknande områden är meriterande men din vilja och personlighet är viktigast.
Flera verksamheter kräver att du har B-körkort och även att du har cykel vana.
Eftersom svenska är det gemensamma arbetsspråket på arbetsplatsen behöver du behärska språket, muntligt och skriftligt, på den nivå som arbetsuppgifterna kräver.
Datavana och vana vid smartphone.
Du behöver även kunna visa upp pass/ giltigt ID kort. Körkort går att visa upp tillsammans med personbevis som man hämtar på skatteverket.se med hjälp av Bank-ID, detta kan vi göra vid bokad intervju.
Kunna visa upp utdrag från polisens belastningsregister och är bra att ha redan vid bokad intervju. Typ av utdrag: "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret"
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Om du inte har utdraget från polisen hemma så se till att beställa utifrån att det kan ta 14 dagar innan du har det. Har du fått ett utdraget till KIVRA, då är det tyvärr fel utdrag vi frågar efter.
Din framtida arbetsplats
Bemanningsenheten ser kontinuerligt över behovet av timanställda inom de olika verksamheterna inom äldreomsorgen (äldreboende, hemtjänst, inriktning demens, nattpatrull och matleverans/servicegrupp) och kommer att kontakta dig om du motsvarar det behov som finns.
Vara kommun använder BeSched, ett IT-baserat bokningssystem. Bokningar av arbetspass skickas ut via SMS. Du som timanställd styr själv via en personlig kalender i BeSched vilka dagar och tider som du kan arbeta. Du måste därför ha en mobiltelefon och/eller tillgång till dator för att vi skall kunna erbjuda dig arbete.
Vill du veta mer om din framtida arbetsplats och Vara kommun kan du läsa mer här https://vara.se/
Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag.
Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus.
I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål!
Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!
Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Larsson, Vakansförmedlare
0512-310 07
Rebecka Gilbertsson - ÄO
0512-310 50
Marita Wilhelmsson - OF
0512-310 57
Marita Wilhelmsson, Personaladministratör
0512-310 57
Rebecka Gilbertsson, Personaladministratör
0512-310 50