Timanställning inom Vård och omsorg

Timanställning inom Vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i att utföra omvårdnadsarbete med ett gott bemötande, utifrån brukarens önskan och behov med kvalitet i fokus.
Arbetsuppgifterna kan handla om personlig omvårdnad och hygien, ge medicin, hjälpa till vid måltider och ge socialt stöd. I arbetsuppgifterna kan även inköp, städ, tvätt samt fritidsaktiviteter ingå.

Läs gärna mer om vad arbete inom äldreomsorg innebär:
https://www.tranemo.se/stod-och-omsorg/aldre/

Läs gärna mer om vad arbete inom funktionsnedsättning innebär:
https://www.tranemo.se/stod-och-omsorg/funktionsnedsattning/

Gemensamt för allt arbete är att fungera som ett stöd för den enskilde i dennes vardag där syftet är att främja medborgarens individuella förmågor.
Att arbeta med människor är ett fantastiskt äventyr! Det är en utmaning att lära känna människor som är i behov av stöd och hjälp och att se hela personen, inte bara hjälpbehovet.

Välkommen till Tranemo kommun där du kan bidra till att göra skillnad!


KVALIFIKATIONER
Vi söker personer som vill arbeta som:

Undersköterskor / Vårdbiträden
Stödassistenter / Vårdare
Personliga assistenter
Stödpedagoger

Krav
• Du ska ha fyllt 18 år.
• Körkort för manuellt växlad bil inom hemtjänst.
• Du måste behärska det svenska språket i tal och skrift.
• Som person ska du vara ansvarstagande och ha ett genuint intresse av att arbeta med människor, är engagerad och har en god servicekänsla.
• God samarbetsförmåga och ett gott bemötande är av största vikt.
• I arbetet förekommer även ensamarbete vilket ställer krav på egen initiativförmåga.
• Vi har som krav att du anger referensperson.
• Kan arbeta dagtid, kvällar, helger och i vissa fall vaken natt och/eller sovande journatt.

Önskvärt
• Vi ser gärna att du har omvårdnadsutbildning, barn- och fritidsprogrammet eller motsvarande.
• Att du har erfarenhet av att ha arbetat med människor.
• Körkort är önskvärt på många av våra arbetsplatser.

Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Vi erbjuder
• Omväxlande arbetsuppgifter med en god introduktion för att du ska känna dig trygg i ditt arbete
• Meningsfullt och framförallt roligt arbete där du får livserfarenhet
• Du får utveckla dig själv genom att arbeta både självständigt och i grupp
• Individuell lönesättning

Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, rekrytering sker löpande.

Belastningsregister
För att få arbeta inom funktionshinderomsorgen måste vi ha ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ ett direkt i samband med att du lämnar in din intresseanmälan då normal handläggningstid hos Polisen är cirka 2 veckor. Blanketten för att söka utdraget ur belastningsregister hittar du här: Länk till Polisens hemsida. Om det blir aktuellt med en anställning önskar vi utdraget i ett oöppnat kuvert.

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Socialt stöd/LSS Carina Öman Stenvall
0325-576376
Samordnare Sociala stödteamet Elisabeth Bay-Jensen
0766-430712
Områdeschef Marita Nordin
0325-576314
Områdeschef Sanjin Okic
0325-576312
Områdeschef Martti Järviniemi
0325-576375
Områdeschef Fidan Bilalli
0325-576214
Områdeschef Eva Wik
0325-576280
Områdeschef Madelen Stangel
0325-576309
Områdeschef Hemtjänst Tranemo Siv Vadelius
0325-576383
Tf områdeschef Adis Suskic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tranemo Kommun , Omsorgssektion
  • 20 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Storgatan 26 Tranemo
None

Postadress

Storgatan 26
Tranemo, 51480

Liknande jobb


Undersköterska

14 november 2024

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

14 november 2024

14 november 2024