Timanställning - Kundmottagare/receptionist

Timanställning - Kundmottagare/receptionist

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen ansvarar för att planera, leverera, förvalta och utveckla de lokaler och lokalbehov som finns inom Göteborgs Stad. Genom detta får stadens förvaltningar de lokaler som behövs. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. På förvaltningen arbetar cirka 630 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Tycker du om att vara i centrum och dessutom ha kunden i centrum?

Vi söker dig som är student och vill arbeta extra som kundmottagare/receptionist hos oss på stadsfastigheter. Tjänsten är organisatoriskt placerad på område Teknisk administration där det arbetar cirka 60 professionella, drivande och engagerade, kundmottagare, administratörer, lokalvårdare, vaktmästare och några till. Uppdraget för område teknisk administration är i huvudsak att arbeta med att ge extern och intern service. Det är ett varierat arbete med mycket kontakter med många olika människor och med en rak och öppen kommunikation.

I ditt arbete ser du till att skapa förutsättningar för att alla våra verksamheter ska fungera smidigt och att dina arbetskamrater ska kunna göra ett bra jobb. Du är rösten som förmedlar, information, fakta och önskemål, till dina arbetskamrater på stadsfastigheter och de vi jobbar för.

Arbetet innebär bland annat att du tar emot felanmälningar och kunduppdrag per telefon och webb och registrerar dom i vårt fastighetssystem Xpand. Du kommer också arbeta med att uppdatera vårt kundregister. Arbetet innebär mycket sociala kontakter. Som receptionist kommer du bl.a. att ta emot besökare, hantera vår bilpool samt delta i övriga arbetsuppgifter som sköts av receptionen. Du deltar i övriga i området förekommande arbetsuppgifter. Det är ett roligt jobb för dig som trivs med att vara spindeln i nätet och tycker om att ge service och support.

KVALIFIKATIONER
Är du en person som är ansvarstagande och själv driver ditt arbete framåt? Strukturerar och organiserar du ditt eget arbete med hög flexibilitet och samarbetar med både kollegor, chefer, medarbetare och kunder på ett lättsamt och lugnt sätt även i pressade situationer? Är du snabbtänkt, noggrann och söker efter effektiva lösningar? Då har du de rätta egenskaperna för att jobba hos oss.

Du har mycket god generell datorvana och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Du får ta ett stort eget ansvar, du prioriterar, planerar och får gärna tänka nytt. Det är du som ser till att det är enkelt att nå oss och få hjälp.

Du tycker att det är inspirerande att möta olika människor och personligheter. Vem det än är ska de känna sig varmt välkomna. Och du jobbar med vem som helst, vem du än är. Tillsammans arbetar vi för att göteborgarna ska få det bra.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i kundmottagning.

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


15 november 2024

Assistent

Assistent

14 november 2024

14 november 2024