Timvik. servicehandläggare till barn-, utb.-, kultur- & fritidsgruppen

Timvik. servicehandläggare till barn-, utb.-, kultur- & fritidsgruppen

Arbetsbeskrivning

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen "Järfälla för alla framåt". Läs mer om hur det är att jobba hos oss på https://www.jarfalla.se/jobba-hos-oss.html.

Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten, chatt, Facebook och e-post från invånare, företag och besökare. Servicecenter har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun: att ge bästa möjliga service och omsorg till kommunens invånare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Antalet ärenden varierar periodvis, men Servicecenters kvalitetsmål förblir detsamma.

För att kunna möta verksamhetens behov vill vi i stärka upp vårt team med två serviceinriktade timvikarier som kan täcka upp för korta och långa frånvaroperioder.

Vill du arbeta brett med barn-, utbildning, kultur- och fritidsfrågor, lära dig nya kunskapsområden och hjälpa medborgare i Järfälla? Då är vår arbetsplats perfekt för dig!

ARBETSUPPGIFTER
Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Som timvikarierande servicehandläggare i barn-, utbildning, kultur och fritidsgruppen är du ansiktet utåt för hela 3 förvaltningar: barn- och ungdomsförvaltningen, kompetensförvaltningen samt kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen. Du är en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Tjänsten innefattar mycket kontakter med medborgare och det är därför av yttersta vikt att du bemöter alla som ringer och kommer till oss på ett trevligt och professionellt sätt.

Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande de frågor som förvaltningarna arbetar med. Du tar emot besök i Servicecenters besökslokal samt löser ärenden som inkommer via telefon och e-post. Du kommer svara på diverse frågor inom barnomsorg, vuxenutbildning, kulturskolan samt kultur och fritid.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Representera kommunen och specifikt barn- och ungdomsförvaltningen, kompetensförvaltningen samt kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen gentemot medborgare i kommunen, företag och andra intressenter
- Arbeta i kommunens besökslokal: ta hand om besökare och deras ärenden, hantera post
och paket, administrera nycklar och parkeringstillstånd, bedriva försäljning av presentartiklar, m.m.
- Arbeta som servicehandläggare i telefon
- Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
- Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
- Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
- Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av utveckling av rutiner, kunskapsdatabas, överenskommelser med förvaltning m.m.

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete. Vi arbetar schemalagda pass antingen i telefon eller i besökslokalen på Riddarplatsen 5 i Jakobsberg. Våra arbetstider är måndag-torsdag 7.50-16.50 och fredagar 7.50-15.05.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha:
- gymnasieutbildning
- tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete gentemot interna och externa kunder
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
- förmåga att samtidigt som du för ett samtal arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data

Meriterande om du har:
- kunskaper om en kommuns struktur och beslutsvägar
- erfarenhet av arbete med verksamhetssystemen Procapita och Raindance
- erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystemet och telefonisystemet Artvise
- kunskap i andra språk än svenska och engelska

Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i sitt professionella agerande. Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson

Servicecenterchef Sara Lindgren

Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk

utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg

utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman

Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Järfälla kommun, Servicecenter
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2020
  • Ansök senast: 1 oktober 2020

Besöksadress

Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
None

Postadress

Järfälla
JÄRFÄLLA, 17780

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024