OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Lillholmsskolan är en tre parallellig F – 9 skola i Skärholmen med ca 700 elever.
Skolan är belägen i ett område med blandad bebyggelse och med tillgång till mycket fina naturområden inpå knuten. Vi är en skola som tar emot många elever från jordens alla hörn och har så gjort i många år.
Vi har på skolan ett stort elevhälsoteam med tillgång till skolpsykolog, skolsköterska, specialpedagoger, skolkuratorer och studie- och yrkesvägledare. Vi har flera förstelärare på skolan och två utvecklingslärare mot fritidshemmet.
Vi prioriterar att lägga mer resurser på tidiga insatser och det gör vi bland annat med att ha tvålärarsystem i årskurs 1 och årskurs 2. En specialpedagog är också kopplad till årskursen och följer elevernas utveckling under skolgångens fyra första år. Varje årskurs på lågstadiet har en egen hemvist som rymmer både skol - och fritidshemsverksamhet.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad och driven timvikarie som har stor erfarenhet av elever i behov av särskilt stöd. Du är van vid att använda bildstöd i kommunikationen med eleverna. Du har ett språkutvecklande - och relationsskapande arbetssätt i ditt dagliga arbete med eleverna. Du är aktiv och skapar snabbt en relation till eleverna och arbetar salutogent. Du ska vara nyfiken på att lära dig mer.
Våra elever har skolsamverkan under hela skoldagen, vilket innebär att du kommer att samverka med en klasslärare under hela skoldagen och stötta enskilda elever i skolarbetet på olika sätt. Du ska vara ett stöd för eleverna under övergångar, raster, toalettbesök, matsituationer och på fritidstid.
Kvalifikationer
Du har stor erfarenhet av att arbeta med elever med autism och adhd.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.