OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.
Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.
Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.
Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!
Vi söker timvikarier till Kommunservice inom Digitalisering & Kommunikation. Framförallt i sommar men också vid behov under resten av året.
Kommunservice är kommunens kontaktcenter och är ofta invånarens, företagarens och besökarens första möte med Öckerö kommun, oavsett ärende. Kommunservice arbetar med information, upplysning, vägledning och rådgivning samt administrativ hantering av kundnära ärenden. När inte vi kan hjälpa våra kunder, ser vi till att ärendet tas om hand av rätt funktion i vår organisation.
Kommunservice har öppet alla tider då kommunhuset är öppet och hos oss arbetar alltid två till tre personer. Ibland uppstår behov av en vikarie för att kunna bemanna vår verksamhet. Vi har en vikariepool för att se till att vi kan säkerställa en god service till våra invånare, företagare och besökare.
ARBETSUPPGIFTER
Som timvikarie i Kommunservice kommer du att ingå i ett glatt och positivt team. Tillsammans med dina kollegor är ni kommunens ansikte utåt och har fokus på god service och gott bemötande. Du ska kunna ge information och rådgivning både via telefon, e-post och personliga möten till de kommuninvånare, besökare och företagare som vänder sig till Kommunservice. Arbetet är mycket omväxlande och allmänbildande då du arbetar med information och upplysning inom kommunens alla områden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av att arbeta med service. Har du erfarenhet av kundtjänst eller växel/receptionsarbete ser vi det som mycket positivt. Det är en fördel om du har lätt för att sätta dig in i och använda olika programvaror då datorn är ditt främsta verktyg.
Som person är du serviceinriktad och har ett gott bemötande. Du är strukturerad, självgående och lösningsfokuserad. Du tycker om att möta människor i olika situationer och kan ge korrekt och tydlig information och rådgivning. Du vågar ta egna initiativ och när du ställs inför nya frågor tar du reda på svaret.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Intervjuer och rekrytering sker löpande under ansökningsperioden, så vänta inte med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christian Krook
031976200
Ronnie Bryngelsson
Samhällsbyggnadschef Robert Svensson
031-97 62 46
Vision Dick Andersson
031-97 63 65
SACO Lars-Gunnar Andersson
031-97 62 10
Säkerhetssamordnare Bodil Everlund
031-97 88 40
Folkhälsoplanerare Lovisa Larsson Allansson
0706-90 97 30.
Kommunal Väst Ronnie Bryngelsson
Enhetschef renhållningen Thomas Wijk
031-97 62 58
Enhetschef Kretsloppsenheten Thomas Wijk
031-97 62 00