OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi söker nu en timvikarie som kan arbeta vid behov.
Vår kund är en kvinna i 44-årsåldern som har en medfödd CP-skada och därför sitter i rullstol. Som hennes personliga assistent kommer du vara en hjälpande hand där hennes funktionsnedsättning sätter gränser. I arbetet ingår bland annat att hjälpa till med förflyttningar, hygien och matlagning.
Kunden berättar själv vad hon behöver hjälp med och vad hon har planerat in under dagen. Aktiviteter kan exempelvis vara att följa med när hon veckohandlar eller uträttar ärenden på stan. Hushållsarbete så som städ och tvätt är också förekommande.
För att trivas i rollen och göra ett bra jobb är det viktigt att du är en lugn och trygg person. Då kunden har katt behöver du tåla pälsdjur i sådan mån att det inte påverkar ditt arbete. Vi ser helst att du inte röker.
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och ta stort ansvar. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent.
Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.
Arbetstid/Varaktighet: Vi söker en timvikarie som kan arbeta exa vid behov, vid ordinarie personals frånvaro samt extra på scehma under sommaren. Arbetspassen är förlagda dagtid, kvällar och helger.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Ansökan: På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana och av kunden.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. Läs mer på www.humana.se
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana och av kunden. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Frågor?
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult