OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Vi är kommunens ansikte utåt. Vi är tillmötesgående och har ett professionellt bemötande i varje kontakt och säkerställer att de känner sig välkomna. Vi ger och har god kunskap. Med effektiva arbetssätt underlättar och avlastar vi där behov finns inom kommunen. Personalen på servicecenter har tagit fram en servicedeklaration "Vi ger den bästa service genom att vara tillgängliga, äga samtalet, ha ett gott bemötande, ha kunskap, återkoppla, informera och trivas tillsammans."
Servicecenter är vägen in till kommunen för våra invånare, företag, föreningar och besökare. På servicecenter tar vi varje dag emot ett stort antal frågor som vi antingen besvarar direkt eller slussar vidare till kommunens olika verksamheter. Vi söker nu timvikarier till vår kommunvägledargrupp. Som kommunvägledare är ditt uppdrag att ge information, vägledning och service via telefon, e-post, Facebook och personliga besök i kommunhusets reception.
Vi söker dig som har en känsla för service, trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt och har en hög social kompetens. Du har god förmåga att samarbeta, dela med dig och ta emot feedback från andra, vilket är viktigt för enhetens utveckling. Uppdraget kräver personlig mognad och flexibilitet. Du är strukturerad och har förmåga att prioritera. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar.
Du har minst gymnasiekompetens med grundläggande behörighet för högskoleutbildning.
För att klara arbetsuppgifterna på ett bra sätt behöver du ha en mycket god förmåga att hantera olika IT-baserade system. Vi förväntar oss också att du har goda kunskaper i Officepaketet och att du är skicklig i informationssökning på internet. Det är ett plus om du även är van användare av sociala medier. Erfarenhet av att arbeta i en kundtjänst eller liknande är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ditt positiva sätt smittar av sig på dina medarbetare. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i det engelska språket. Finska är meriterande.
Intervjuer kan ske löpande.