Timvikarie som Servicehandläggare i gruppen stöd och omsorg, kommunens Serv

Timvikarie som Servicehandläggare i gruppen stöd och omsorg, kommunens Serv

Arbetsbeskrivning

Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna och andra som kontaktar oss. Vi tar emot ärenden via telefon, e-post och besök.

ARBETSUPPGIFTER
Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till de som kontaktar kommunen. Det är av yttersta vikt att du bemöter alla som kontaktar oss på ett trevligt och professionellt sätt. I denna tjänst besvarar du främst ärenden inom områdena stöd och omsorg men även allmänt om kommunen. Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Representera kommunen och specifikt Socialförvaltningen samt överförmyndaren på Kommunstyrelseförvaltningen gentemot medborgare och företagare i kommunen samt andra myndigheter
• Svara på frågor gällande försörjningsstöd, familjerätten, överförmyndaren
• Ta emot anmälningar och ansökningar gällande barn, unga, vuxna, äldre och funktionsnedsättning
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun

Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland även via fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• gymnasieutbildning
• erfarenhet av socialt arbete eller arbete med sociala och / eller samhällsfrågor
• tidigare erfarenhet av servicesektorn såsom kundtjänst, hotell eller butik
• god datorvana, erfarenhet av Office-paketet & informationssökning
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska och i både tal och skrift
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem,
söka och hantera information och data.

Meriterande:
• kunskap om hur en kommun är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar.
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av telefoni- och ärendehanteringssystem
• erfarenhet av verksamhetssystem såsom Lifecare
• studerar till socionom
• kunskap i flera språk förutom svenska och engelska

Personliga egenskaper:

Vi lägger även stor vikt vid din personlighet. Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter medborgaren i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar gott omdöme i ditt professionella agerande. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete / ansvar. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi genomför därför kundnöjdhetsundersökningar efter varje samtal.

Har du ovanstående erfarenheter, egenskaper och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!

Telefonintervjuer och personliga intervjuer sker löpande
Introduktionen för tjänsten är tänkt att påbörjas så snart som möjligt efter intervjuer.

Varmt välkommen med din ansökan!





ÖVRIGT
Vänligen bifoga ditt CV och personligt brev
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson

Servicecenterchef Sara Lindgren

Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk

utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg

utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman

Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Järfälla kommun, Servicecenter
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Besöksadress

Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
None

Postadress

Järfälla
JÄRFÄLLA, 17780

Liknande jobb


Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024

14 november 2024

Arbetsmarknadshandläggare

Arbetsmarknadshandläggare

13 november 2024