OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.
Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.
Kundcenter är en del av kommunstyrelseförvaltningen och är ”en väg in” i kommunen för våra invånare, besökare och företag. Kundcenters uppdrag är att göra det enkelt att komma i kontakt med kommunen och vi svarar direkt på enkla frågor och hänvisar de svårare frågorna vidare in i kommunen. Kundcenter är den första kontakten med kommunen för våra kunder och vi kännetecknas av hög tillgänglighet, ett mycket gott bemötande och hög servicenivå till alla våra kunder.
ARBETSUPPGIFTER
Om tjänsten
Genom god service, hög tillgänglighet och kvalitet kommer du via telefon att ge personlig service till våra kunder. Ditt arbete består till största delen av att under pågående telefonsamtal hantera och vidareförmedla kundernas frågor genom att söka svar, registrera och ge information, ofta under tidspressade förhållanden. De system vi använder är Tele2 Växel för telefoni och Artvise för registrering av ärenden.
Tjänsten kräver goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift. Då Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökanden med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska ses också som positivt
KVALIFIKATIONER
Om dig
Vi söker dig som vill jobba extra timmar/dagar under vår/höst samt som vikarie under sommaren. Du får gärna vara studerande på högskola eller universitet och ha möjlighet att kombinera studier med arbete.
Du har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt och anpassa dig till förändrade omständigheter. Du har ett tydligt kund- och servicefokus och kan anpassa dig till både situation och person.
Du har ett utåtriktat, socialt intresse för andra människor och van att kommunicera.
Som person är du är engagerad och drivs av att hjälpa kunderna. För att prestera bra i rollen behöver du vara lösningsfokuserad och trivas att arbeta både självständigt och i grupp.
Du är utåtriktad, glad och positiv med stark känsla för att erbjuda såväl externa som interna kunder den bästa service. Du är en lagspelare som gillar att sprida energi till teamet.
Vi förväntar oss att du, tillsammans med oss, sätter invånaren/kunden i fokus och som telefonist är du vår röst utåt vilket gör dig till en viktig ambassadör för Hallstahammars kommun.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
För rätt person är det här ett omväxlande och roligt arbete i en stimulerande miljö. Kundcenter har fräscha lokaler i ett öppet kontorslandskap. I Kundcenter arbetar 9 medarbetare och en enhetschef. Välkommen till oss, ett härligt arbetslag där glädje och gemenskap driver oss framåt för att ge den bästa servicen.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att genomföras fortlöpande under ansökningstiden. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunsekreterare Carina Iwemyr
0220-240 03
Lönechef Mari Högberg
0220-241 88
HR - chef Helene Mårtén
0220-24088