OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb som timvikarie hos oss på Humlan HVB! I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om oss
Humlan HVB är en behandlingsenhet i Ockelbo kommun som tar emot föräldrar till barn 0–16 år, där det finns oro kring föräldraförmågan av olika skäl. Vi driver verksamheten enligt ett unikt koncept där barn och föräldrar bor tillsammans i en lägenhet under observation och stöd av personal.
Våra arbetsmetoder utgår från ett systemteoretiskt synsätt och miljöterapeutiskt arbetssätt där vi arbetar med struktur i familjens vardag, bland annat samspelsobservationer, stöd i föräldrarollen, enskilda terapeutiska samtal och familjesamtal. Vi arbetar salutogent, motivationsstödjande och lågaffektivt. Behandlingen styrs av individuella genomförandeplaner som bygger på familjens behov, förutsättningar och styrkor. Målet med behandlingen på Humlan är att familjen ska få hjälp med att kartlägga vad de behöver för ett bra liv tillsammans med barnet/barnen samt en större uppsättning fungerande verktyg att använda sig av i vardagen.
Om tjänsten
Som timvikarie kommer du huvudsakligen att arbeta med:
- Vardagliga arbetsuppgifter såsom måltidsrutiner och städning
- Bistå i utredningsarbete och behandlingsinterventioner
- Dokumentationsarbete
- Kontakt med socialtjänst och andra myndighetskontakter
Vem är du?
Som person är du ansvarstagande, relationsskapande, flexibel och trygg. I rollen är det viktigt att du visar stor empati samtidigt som du har förmågan att sätta gränser vid behov. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor och du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För att söka tjänsten krävs det att du har:
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- God systemvana då dokumentation förekommer i hög omfattning
- B-körkort
Det är meriterande om du har:
- En 2årig YH yrkesexamen som social- eller behandlingspedagog alternativt påbörjad utbildning
- Tidigare erfarenhet av liknande arbete
- Utbildning och erfarenhet av lågaffektivt bemötande
Övrigt:
Anställningsform: Timanställning
Arbetstid: Dag, Kväll, Helg
Tillträde: Enligt överenskommelse
För anställning hos oss krävs ett utdrag från misstanke och belastningsregistret.
Vad händer nu?
Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Verksamhetschef Sofie Sjöberg via mail sofie.sjoberg@humana.se
Välkommen med din ansökan!
Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult