OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har vi en mycket bra möjlighet för dig som behöver ett extrajobb! Vi tror att det passar dig som exempelvis pluggar eller har annan deltidssysselsättning.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en timvikarie som vill arbeta med en kvinna boende i Kristinehamn. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Kvinnan som du kommer arbeta hos är i 45-50 års åldern och har assistans på grund av fysiska och kognitiva funktionsnedsättningar. Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningarna sätter gränser. Detta innebär att hjälpa henne med vardagliga hushållssysslor samt att planera och skapa struktur i de dagliga aktiviteterna. Du kommer att vara en problemlösare och vägleda henne genom vardagliga situationer som uppstår.
Kvinnan har ett stort djurintresse där framförallt hundar ligger henne varmt om hjärtat. På fritiden besöker hon gärna biografen, kyrkan eller en teaterföreställning när tillfälle ges. Så om även du delar hennes intressen ser vi detta som ett stort plus.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetstiderna är förlagda under dag, kväll och helg. Delade turer förekommer.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övrig ersättning enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse. Timvikariat
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar. Du är initiativrik och en problemlösare.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- Erfarenhet av liknande roll
- Är rökfri
Vi ser gärna att du som söker är en kvinna. Är du utbildad undersköterska eller inom pedagogik ser vi detta som meriterande.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta (kontaktpersonens för och efternamn)på (mailadress) eller (telefonnummer).
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult