OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FM-enheten, Nyköpings lasarett
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.
FM-enheten är landstingets Facility Managementfunktion med uppdraget att i rollen som beställare erbjuda landstingets verksamheter värdehöjande servicetjänster samt säkerställa landstingets tillgång till lokaler och utvecklingen av vårt fastighetsbestånd så att det är ändamålsenligt för landstingets verksamheter. Vi är en länsövergripande organisation med kontor i Eskilstuna, Nyköping och Katrineholm. Hos oss arbetar 50 personer.
Arbetsplats
Vi söker nu en timvikarie som kan arbeta extra vid behov i vårt Servicecenter och Kundtjänst i Nyköping. Placeringsorten är i huvudsak Nyköping. Vid behov kan även arbete vid våra andra Servicecenter i Eskilstuna och Katrineholm bli aktuellt.
Servicecenter är Landstinget Sörmlands ansikte utåt och präglas av ett starkt kundfokus och ett flexibelt arbetssätt. I Nyköping finns Servicecenter på lasarettet och Landstingskansliet. Arbetet i Servicecenter innebär att möta kunder vid servicedisk, men även vid behov följa kunder till rätt hiss/trappa. Du tar också emot ärenden via e-post och telefon. Du servar både patienter, besökare och medarbetare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Kundtjänst fungerar som ”en väg in” dit medarbetare inom landstinget kan vända sig för att felanmäla, boka eller beställa servicetjänster. Som medarbetare i kundtjänst tar du emot ärenden via webb, e-post och telefon och ser till att kunden får den hjälp som efterfrågas.
I rollen som medarbetare i Kundtjänst och Servicecenter arbetar du utifrån ett framtaget servicekoncept och möter varje unik kund med ett brinnande engagemang.
Din kompetens
Vi söker dig som är en problemlösare med ett stort intresse för kundservice. I och med att rollen är landstingets ansikte utåt är det viktigt att du är lyhörd, utåtriktad och noggrann. Du lägger stor vikt vid att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och tar initiativ för att förekommer eventuella problem.
MS Office
Treårig gymnasieutbildning
Mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med service över disk eller telefon. Du behöver ha fyllt 18 år för att få arbeta i Servicecenter. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper. Vi vill att du som söker har en annan sysselsättning på deltid; studier eller annat deltidsarbete.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Servicecenter och Kundtjänst har öppet vardagar kl 7-16. Tjänsten är en timanställning och innebär arbete vid behov när vi behöver förstärkning i vår bemanning eller när ordinarie personal är ledig, sjuk eller på utbildning.
Information om tjänsten lämnas av
Sofia Josefsson, Gruppchef, 0155 – 24 76 25.
Fackliga företrädare nås via vxl, 0155-24 50 00.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-12-14.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10