OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetet som undersköterska och vårdbiträde inom hemtjänsten innebär att du i kunds bostad hjälper till och stöttar med vardagliga sysslor. Det är kunds behov av stöd till ett självständigt liv som styr arbetsuppgifterna.
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.
ARBETSUPPGIFTER
I vår verksamhet utgår vi från att alla människor vill ha en god omvårdnad och livskvalitet med guldkant i vardagen även när vi blir äldre och behöver stöd av andra. Vi arbetar utifrån ett salutogent synsätt och vår värdegrund. Vi stöttar den enskilde att tillvarata sina egna resurser på ett professionellt och respektfullt sätt. Vi erbjuder våra kunder trygghet, värdighet, gemenskap och en meningsfull vardag med guldkant.
Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilket hjälpbehov kunden har. Du kommer i huvudsak att arbeta med god omvårdnad, service och social samvaro men även dokumentation, planering, vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter och utvecklingsarbeten.
Vi söker dig som tycker om att arbeta tillsammans med äldre människor, tycker att social samvaro och meningsfullhet är viktiga ingredienser i vardagen.
KVALIFIKATIONER
God svenska i tal och skrift - Avgörande
Goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift, krävs för att kunna samtal med våra kunder och dokumentera i våra system.
Kan cykla - Avgörande
i våra verksamheter är det avgörande att du kan cykla.
Körkort B - Viktig
För att arbeta inom hemtjänsten är körkort B för manuell växellåda ett krav.
Erfarenhet omvårdnadsarbete - Mindre viktig
Har du undersköterskeutbildning och erfarenhet av arbete med personer med en demenssjukdom är det meriterande.
Vi söker dig som har lätt för att ställa om efter ändrade omständigheter. Du ha förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. I stressade situationer behåller du lugnet, är stabil och fokuserar på lösningar.
Utbildning - Mindre viktig
En viktig egenskap är att kunna se den enskilde personens behov och förutsättningar och agera därefter. Du är professionell i mötet med kunden och anhöriga samt respekterar kundens självständighet, integritet och värdighet.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga, ansvarskänsla och förmåga till självständigt arbete.
1.1 Personlig mognad - Avgörande
Är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen.
2.1 Empatisk förmåga - Avgörande
Har förmåga att sätta sig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor.
1.1 Flexibel - Viktig
Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar.
2.1 Samarbetsförmåga - Viktig
Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
2.1 Serviceinriktad - Viktig
Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning.
Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Resultatenhetschef Ann-Sofie Lund
0171-62 55 82
Arbetsledare Rose-Marie Lehnström
0171-62 56 87
Arbetsledare Jeanette Clasénius
0171-62 56 84
Resultatenhetschef Rasmus Sundström
0171-625582
Enhetschef Julia Englund
0171-626561
Enhetschef Rose Fares
0171-626818