Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U
Beskrivning
Är du en empatisk och serviceinriktad person som drivs av att ge människor en meningsfull tillvaro? Då kan du vara rätt person för oss.
Vi söker nu timvikarier som vill vara med och göra en betydelsefull insats hos våra brukare inom hemtjänst, särskilt äldreboende, LSS, socialpsykiatri samt personlig assistans. Det är meriterande om du arbetat inom området tidigare, men inget krav. Däremot behöver du en vilja att göra skillnad och skapa livskvalitet för andra människor.
Arbetsuppgifter
Vad innebär det att jobba som timvikarie? Som vikarie inom Bemanningsenheten är du tillsammans med dina kollegor en av nyckelpersonerna i nätverket kring brukarna. Dina arbetsuppgifter innebär att ge brukarna omsorg och stöd utifrån deras individuella behov. Utöver omvårds- och serviceuppgifter ingår även dokumentation i Combine samt delegerande hälso- och sjukvårdsinsatser från sjuksköterska i dina arbetsuppgifter.
I ditt uppdrag ingår också att ha ett gott och serviceinriktat bemötande gentemot brukare, anhöriga, kollegor och andra samarbetspartners.
Vi kan erbjuda dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad! När du fått en anställning som vikarie får du en muntlig övergripande information från enhetschef samt introduktion på arbetsplatsen tillsammans med ordinarie personal som sätter dig in i arbetsuppgifterna.
Kvalifikationer
Vi prioriterar sökande med godkänd eller pågående utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet inom vården är meriterande.
Du som söker ska ha fyllt 18 år, vi ser också gärna att du har god datorvana samt vana att hantera mobiltelefon, andra digitala verktyg och system.
Villkor
Hur ser vår rekryteringsprocess ut? Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden utifrån verksamheternas behov. Vi använder språkbedömning som ett urval i vår rekryteringsprocess. Vi använder digital referenstagning, du ska uppge referenser till nuvarande eller senaste chef, handledare. Har du ingen tidigare arbetserfarenhet? Lämna en av dina lärare på din gymnasieskola som referens.
För dig som INTE är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas innan du kan påbörja en anställning.
Ett krav för att kunna dokumentera i kommunens system är att du har/skaffar Freja+ID för inloggning och signering.
Utdrag ur belastningsregistret behöver visas upp inför en eventuell anställning. Det kan ta lång tid att få sitt utdrag varpå det är av vikt att beställa ditt utdrag i god tid. Använd länken nedan och beställ ditt utdrag.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Om du har några frågor gällande ansökan kontakta oss via mail: rekrytering@lysekil.se
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Vi ser fram emot din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.