OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, vård- och omsorgsboende samt specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner såsom ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Vi söker nu timvikarier med vårdutbildning som vill arbeta inom vård och omsorg. Som timvikarie arbetar du på kortare vikariat när behov uppstår på Omsorgsförvaltningens enheter. Timanställningen kan eventuellt leda till sommarvikariat.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker timvikarier till följande befattningar:
Undersköterska, vårdbiträde, omsorgsassistent - Du hjälper omsorgstagare utifrån deras individuella behov till en bra och lättare vardag genom hjälp med till exempel personlig omvårdnad, matlagning, hushållssysslor, handling och aktiviteter.
Habiliterare - Du ger individuellt anpassat stöd till brukarna i deras dagliga livsföring för att stärka individen. Du arbetar med individuellt anpassade arbetsmetoder och struktur, rutiner och planering för att få brukarnas vardag och fritid att fungera.
Personlig assistent - Du stödjer och hjälper brukaren för att denne ska kunna leva som andra utifrån individens grundläggande behov som till exempel personlig omvårdnad, kommunikation, fritidsaktiviteter, träning, utföra ett arbete, hushållsarbete och vara delaktig i samhället.
Skötare - Inom socialpsykiatrin arbetar du med personer med psykiska funktionshinder utifrån ett brukarorienterat synsätt och ett pedagogiskt förhållningssätt, där du stödjer och coachar personer i vardagen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande och lyhörd. Ett professionellt förhållningssätt och engagemang är viktigt i uppdraget.
Du har relevant vård- och omsorgsutbildning. Erfarenhet av äldre- och handikappomsorg är meriterande. Det är viktigt att du kan förstå och uttrycka dig väl i det svenska språket.
Du som söker bör ha fyllt 18 år. Vi kan tyvärr inte ta emot yngre sökanden även om du studerar vård och omsorg, pga pandemin.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort är meriterande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69