Timvikarier Personlig Assistans, Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar äldreboenden, demensboenden, korttidsboenden, hemtjänst, nattpatrull, träffpunkter, LSS-boenden, grupp- och servicebostäder, personlig assistans, socialpsykiatri samt trygghetspatrull.

Vi söker nu timvikarier till Personlig Assistans inom Omsorgsförvaltningen.

ARBETSUPPGIFTER
Som personlig assistent arbetar du med en person i dennes hem. Du är ett stöd för brukaren i den dagliga livsföringen och bidrar till att skapa möjligheter för brukaren att leva ett liv utifrån egna förutsättningar och behov. I arbetet ingår personlig omvårdnad och pedagogisk vägledning. Det dagliga arbetet innefattar även allmänna hushållsgöromål, ärenden och inköp och olika aktiviteter utifrån brukarens önskemål.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gillar utmaningar och har erfarenhet av arbete med personer som har någon funktionsnedsättning. Det är värdefullt för oss om du har relevant utbildning för yrkesområdet. Du bör ha fyllt 18 år och körkort är meriterande.

Vi värdesätter personliga egenskaper såsom engagemang, lyhördhet, flexibilitet och samarbetsförmåga, ett gott uppträdande och ett etiskt förhållningssätt.

Dokumentation är en viktig arbetsuppgift, vilket kräver att du uttrycker dig väl i tal och skrift samt innehar god datorvana.

ÖVRIGT
Du kan med kort varsel bli tillfrågad om extra arbete, varför ordnad barnomsorg och körkort är en fördel.

På ett flertal enheter ingår tjänstgöring dag, kväll och helg. På vissa enheter tillämpas s.k. rotationstjänstgöring dvs även arbete nattetid.

Sök tjänsten via www.sandviken.se/Lediga Jobb.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen Sandviken
  • 25 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Timlön
  • Timavlönad. Schema. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2015-09-01 Vi bjuder in till intervju under ansökningstiden då behov av kontinuerligt intag av vikarier behövs, fortlöpande tillsättning tillämpas. , upphör: 2015-12-31 .
  • Publicerat: 1 juni 2015

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

18 december 2024

Undersköterskor/vårdbiträden till hemtjänst

18 december 2024

Undersköterska till Safiren - boende för barn

Undersköterska till Safiren - boende för barn

18 december 2024