OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med anledning av Coronavirusets spridning förbereder vi oss inför ett eventuellt försämrat läge genom att söka vikarier till våra verksamheter inom äldreomsorgen och till funktionsnedsättning stöd och service.
Våra verksamheter finns utspridda i hela kommunen. Du behövs hos oss och vi arbetar för att ge våra brukare god vård och omsorg. Vi erbjuder dig ett varierande och lärorikt jobb som timvikarie där du får möjlighet att göra skillnad i en människas vardag.
För att arbeta hos oss ska du ha fyllt 18 år. Arbetstiden för timvikarier varierar och kan innebära arbete både dag, kväll, natt samt helg. Arbetet innebär att du ersätter en ordinarie medarbetare, som ex. är ledig eller sjuk.
Det här erbjuder vi dig!
Vi söker dig som kan rycka in vid kort varsel vid ordinarie personals frånvaro på någon av alla våra verksamheter. Inom äldreomsorgen kan det röra sig om äldreboende, korttidsboende eller hemtjänst. Inom funktionsnedsättning stöd och service kan det röra sig om service- och gruppboenden, boenden för barn och ungdomar med psykisk funktionsnedsättning, boendestöd, träffpunkt/mötesplats, eller i brukarnas egna hem.
Inom äldreomsorgen arbetar vi med att ge vård, omsorg, social aktivering och vardagsrehabilitering till äldre personer. Du hjälper brukarna bl.a. med personlig hygien, måltidshjälp/servering och städning.
Arbetsuppgifterna inom funktionsnedsättning stöd och service varierar beroende på placering, men omvårdnad, städning, inköp, deltagande i fritidssysselsättning, praktiska göromål i hemmet är några vanligt förekommande uppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig som fyllt 18 år kan börja arbeta omgående! Går du eller har gått vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller någon liknande utbildning, är det ett plus. Har du även erfarenhet av att arbeta inom vård, omsorg, skola eller andra pedagogiska verksamheter är det meriterande.
Som person är du noggrann, flexibel och tycker om att samarbeta med andra. Du är kreativ, tar initiativ och ansvarar för egna uppgifter men även för arbetsgruppens helhet. Det betyder mycket för oss att du har ett positivt förhållningssätt till såväl våra brukare som till arbetsuppgifter och arbetskamrater. Tillsammans skapar vi en säker vård av god kvalitet, med brukaren i fokus. Du behöver ha god kunskap i svenska språket, både i tal och skrift, och eftersom att viss dokumentation sker i IT-system behöver du också god digital kompetens.
Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår https://www.hassleholm.se/download/18.34bd16841562b9afcb75180/1481530551429/PopulärutgÃÂ¥va medarbetar- och ledarpolicy.pdf
Övrigt
Rekryteringen kommer att ske löpande. Vi uppmuntrar dig därför att skicka in din ansökan redan idag.
Vid nyanställning begär arbetsgivaren utdrag ur belastningsregistret, kontroll av egna uppgifter (442.3). Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen. Vill du beställa utdraget redan nu kan du göra det https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Om oss
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Cederberg, enhetschef
0523-66 43 26, 076-764 07 20
Marie Larsson, undersköterska på Lusthuset
0523-66 44 21
Kommunals expedition
0523-311 12
NIna Roos, förvaltningschef
0727021980
Vision, Ewa Ericsson
0523-66 45 52
Jusek, Christina Langner
0523-66 46 90
Monica Johansson, Avdelningschef IFO
monica.johansson3@skara.se
Helena Axén, Enhetschef
0520-49 52 85
Maria Nysten, Enhetschef
0520-49 54 26
Eva Lidman, Enhetschef
0520-49 58 44