OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb som timvikarie samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Då skall du söka till oss på Riddarstensgården. Vi rekryterar just nu timvikarier till vår verksamhet.
Är du en driven person som har lätt för att samarbeta med andra och är trygg i dig själv. Vill du bidra till att skapa en bättre vardag för våra kunder och vill sprida glädje i ditt arbete. Då är du varmt välkommen att söka dig till oss!
Innan du börjar som timvikarie kommer du att få introduktion till arbetet, så att du skall känna dig trygg i din roll som medarbetare på Riddarstensgården. Du kommer även erhålla utbildning och uppföljning för att du skall känna att du utvecklas och trivs i verksamheten.
Vår verksamhet är öppen veckans alla dagar och dygnets alla timmar. Det innebär därför att arbetstiderna är både dag, kväll och helg efter behov. Det förekommer även arbete vaken natt, för att bli aktuell som timvikarie på natten vill vi att du har tidigare erfarenhet av arbete i vården.
Om arbetsplatsen:
Riddarstensgården är ett boende för äldre personer med demenssjukdom. Verksamheten består av fem avdelningar med totalt 40 enrumslägenheter. På varje avdelning finns gemensamhetsutrymmen och fina uteplatser. Riddarstensgården är ett Silviahemscertifierat boende vilket innebär att personalen på Riddarstensgården är utbildade i demensvård i syfte att kunna bidra till högsta möjliga livskvalitet för demenssjuka och deras anhöriga. Riddarstensgården ligger på vackra Riddarstenshöjden i Lerum.
Arbetsuppgifter:
Som timvikarie på Riddarstensgården arbetar du både självständigt och i grupp. Du kommer under arbeta tillsammans med en van medarbetare i verksamheten. Ditt arbete kommer att gå ut på att ge god vård och omsorg om de äldre som bor här. Ditt uppdrag är att bidra till deras välmående och att de får en trygg vardag. Vården här är personcentrerad och det innebär att det är den äldres behov som står i centrum för allt arbete. Våra vanligaste arbetsuppgifter är:
• Social omsorg & samvaro
• Personlig hygien (ex. dusch och toalettbesök)
• Städ, tvätt och matlagning
• Medicinhantering
• Aktiviteter
Du kommer även att utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegering och instruktion av sjuksköterska. För detta uppdrag får du utbildning. Du kommer också att dokumentera regelbundet i systemet Treserva.
Vem är du?
För att trivas med arbetet på ett äldreboende behöver du vara en person som är trygg i dig själv och har en god samarbetsförmåga. Du behöver vara social, ansvarsfull och ha förmågan att arbeta i grupp såväl som enskilt. Du behöver ha ett genuint intresse för de individer du möter och tycka om mötet med andra. Våra kunders behov och integritet är viktigt för oss att du förstår och på det sättet skapar du en trygg och värdefull vardag för dem vi är till för. Ett respektfullt bemötande är viktigt.
Vi ser gärna att du har vårderfarenhet men det är inget krav, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har utbildning inom vård och omsorg och har erfarenhet med av att arbeta med personer med demenssjukdom. Eftersom dina arbetsuppgifter innehåller dokumentation och kommunikation med såväl kunder, kollegor och andra behöver du behärska det svenska språket i både tal och skrift.
Förutom utbildning och erfarenhet är dina personliga egenskaper minst lika viktiga. För att du ska trivas i rollen som timvikarie tror vi du är en social person som vill sprida glädje och skapa välmående för personerna i din omgivning. Ett leende eller ett fint ord kan vara det som gör någon annans dag mycket bättre.
Före erbjudande om timanställning behöver du lämna in ett utdrag ur polisens belastningsregister till oss. Detta beställer du själv hem från polisens hemsida.
Vi ser gärna att du har förmågan att utveckla vår grundidé om att alla har rätt till ett bra liv. Ett gott bemötande är för oss en självklarhet och vi utför alltid våra insatser med hög serviceanda.
Låter detta som ett jobb för dig?
Då är du varmt välkommen att fylla i ansökan redan idag. Sista ansökningsdag för tjänsterna är 2024-01-07. Vill du veta mer om tjänsterna eller om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta verksamhetschef Petra Höglund på petra.hoglund@humana.se. Urval sker löpande vilket innebär att vi kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som ansöker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Om Humana
På humana arbetar vill alltid utifrån vår värdegrund - glädje, engagemang och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvalitén i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.
Läs mer på www.humana.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult