OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Humana personliga assistenter till en man i Övertorneå!
Vår kund har en funktionsvariation som medför att hans hjälpbehov sträcker sig över hela dygnet.
Han är en kille som gärna vill ha en ”nära vän” relation med sina assistenter och är positiv och glad
om han upplever att kommunikationen mellan honom och assistenten fungerar bra.
Om tjänsten
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som timvikarie. Arbetstiderna är förlagda dag, kväll och natt med väntetid 7 timmar.
Tillträde sker enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Som personlig assistent kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser. Det innebär att arbetsuppgifterna bland annat omfattar att vara behjälplig vid aktiviteter både inom och utomhus, måltider, personlig hygien och hushållsuppgifter.
Vem vi söker
Som person är du flexibel, lättsam, har ett gott humör och erfarenhet av vård och omsorg.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vid en anställning kommer du att få börja med inskolning och gå bredvid en ordinarie personal för att lära dig momenten i uppdraget som personlig assistent till vår kund.
Arbetstid/Varaktighet:Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så länge uppdraget varar" samt timanställning.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Ansökan:Din ansökan kommer läsas av personal vid Humana, av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult