OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen som personlig assistent kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vi på Humana söker just nu timvikarier till vår kund som bor i Östersund. Vår kund är en 51-årig kvinna som är rullstolsburen och har gravt nedsatt syn. Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser. Det innebär att du som assistent är hennes ögon och öron samt händer och fötter vid aktuella aktiviteter. Kunden tycker om aktiviteter som kan förgylla vardagen som exempelvis, matlagning, utflykter och har även ett intresse för mode.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- Hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- Vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex utflykter.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timanställning vid behov. Arbetstiderna är varierande och kan vara förlagda dag över dygnet, 8-8 med väntetid mellan 00-07. En gång i veckan finns ett pass som är förlagt 10-17 då det är dubbelbemanning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är ansvarsfull och social person som har nära till skratt. Vi ser gärna kvinnliga sökande.
För att bli aktuell för tjänst krävs det att du har:
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2022-07-29. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult