OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 470 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och göra skillnad för göteborgarna?
Vi söker nu timvikarier till vår beställningscentral som är en del i avdelningen Serviceresor som tillhör Trafikkontoret. Beställningscentralen är ett kundkontaktcenter som tar emot mellan 2500- 3000 samtal per dag. Vi har som mål att besvara 65% av alla samtal inom en minut.
Arbetsuppgifterna består av att på ett trevligt och effektivt sätt besvara telefonsamtal och boka färdtjänst- och flexlinjeresor i våra planeringssystem Resetjänst, Plan-it och Flexus. Du ska tydligt och professionellt hänvisa och informera våra kunder om möjliga resealternativ i den allmänna kollektivtrafiken.
Arbetstiden är schemalagd mellan 07:00-21:00 vardagar, lördag 08:00-21:00 samt söndag/helgdag 09:00-21:00.
KVALIFIKATIONER
För oss är det viktigt att du är kommunikativ, serviceinriktad och engagerad. Du har ett genuint intresse för människor och tycker om att hjälpa andra. Våra resenärer är i huvudsak äldre personer och/eller personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Du behöver ha tålamod, vara tydlig, lyhörd, noggrann och kunna hantera svåra samtal på ett professionellt sätt. Du ska också kunna hantera att det tidvis är hög arbetsbelastning.
Krav för tjänsten är:
Godkänd gymnasieutbildning
Erfarenhet från någon form av serviceyrke
Datorvana samt lätt för att lära dig nya system
God kunskap i svenska i tal och skrift
Meriterande är:
Erfarenhet av äldre eller personer med funktionsnedsättning
God lokalkännedom om Göteborgsområdet och goda kunskaper om den allmänna kollektivtrafiken
Vana från telefoniarbete
Kunskaper i andra språk
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv.
Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. För en del av våra rekryteringar tillämpar vi testning som en del av vårt urvalsarbete. Mer information gällande testning får du om du går vidare i processen.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/trafikkontoret-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.