Timvikarier till Boendestöds HSL team

Timvikarier till Boendestöds HSL team

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba som timvikarie hos Socialpsykiatrin Boendestöd/HSL team.? Vi söker timvikarier som kan hoppa in vid behov i vårt HSL team och kanske även ta vissa fasta helgpass om det skulle vara intressant. HSL teamet arbetar i skift - fm, em samt helg.
Att arbeta som timvikarie hos oss passar dig som kanske redan har ett deltidsarbete eller studier där du kan vara flexibel och hoppa in med kort varsel eller kanske vill fylla på med lite pass med kortare framförhållning.

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se


ARBETSUPPGIFTER
Som HSL/Boendestödjare inom socialpsykiatrin arbetar du med att ge stöd i vardagen till personer med psykiska funktionsnedsättningar i hemmamiljö och det gör vi utifrån ett salutogent förhållningssätt. Det salutogena förhållningsättet innebär att arbetet inriktas på att göra vardagen meningsfull, begriplig och hanterbar för den enskilde. Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta strategiskt och målmedvetet med det pedagogiska arbetet.

Att arbeta i HSL teamet är ett varierande och ansvarsfyllt arbete som kräver flexibilitet från dig som person för att kunna hantera en variation av arbetsuppgifter inom både boendestöd och HSL. Du arbetar noggrant och i nära samarbete med enhetens SSK och verkar för god livskvalité där den enskilde ges bästa möjlighet att utveckla sina förmågor och styrkor.

Det innebär att du på ett positivt sätt uppmuntrar, stimulerar och engagerar den enskilde till ökad självständighet samt skapar delaktighet, kontinuitet och trygghet. Då arbetet är individuellt anpassat utefter den enskildes behov, varierar typer av insatser samt omfattning av stöd/hjälp. Detta innebär varierande arbetsuppgifter med fokus på motivationsarbete, stöd och hjälp med fysisk- och psykisk ohälsa och ledsagning.

Du arbetar tillsammans med kollegor där ni hjälps åt och bidrar till en trevlig arbetsmiljö. Till stöd och hjälp finns bland annat sjuksköterskor och metodhandledare. Du deltar på en introduktionsutbildning och får en mentor på arbetsplatsen.

I dina arbetsuppgifter ingår även att dokumentera och planera utvecklingsarbete utefter kundens genomförandeplan. Du arbetar tillsammans med dina kollegor för ett respektfullt och individuellt anpassat bemötande i alla situationer.

KVALIFIKATIONER
Du har utbildning på lägst gymnasienivå inom exempelvis omvårdnad, pedagogik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Alternativt har du pågående studier på högre nivå som t ex socionom, beteendevetare eller sjuksköterska och ser detta som ett givande extraarbete. Erfarenhet av delegering samt arbete/kunskap om med personer med psykisk ohälsa är en merit.

Du måste ha giltigt B körkort för denna tjänst.

Som person så styrs du av god etik och värderingar där du på ett empatiskt sätt bygger goda relationer med kunderna. Du har ett gott omdöme och tar hänsyn till kundernas problematik utan att tappa fokus på ditt uppdrag.
Du kan arbeta självständigt och utföra dina uppgifter noggrant efter instruktionerna.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning.

Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Enköpings kommun Vård och omsorg
  • 4 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2023
  • Ansök senast: 8 oktober 2023

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

None
Enköping, 74580

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

23 november 2024

22 november 2024