OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vi står inför spännande utmaningar med ett växande stadsdelsområde och verksamheter som utvecklas. Den 1 juli 2020 bildades en ny gemensam stadsdelsförvaltning för Älvsjö och Hägersten-Liljeholmen; Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning.
Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu timvikarier till vår mottagningsgrupp och till vår utredningsgrupp på ekonomiskt bistånd.
I arbetet som vikarierande socialsekreterare kan det bland annat ingå att aktualisera ärenden, inhämta information, göra bedömningar, handlägga och fatta beslut om ekonomiskt bistånd. Ditt arbete utgår från den lagstiftning och det kunskapsstöd som finns. Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik!
Kvalifikationer
Du är socionomstuderande eller har socionomexamen eller likvärdig examen.
Du som person är nyfiken på människor och har lätt för att samarbeta. Du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete. Tjänsten som vikarierande socialsekreterare kräver att du har ett gott omdöme, är strukturerad och har lätt för att fatta beslut. Eftersom ingen dag är den andra lik har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten (SoL), framför allt med ekonomiskt bistånd. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.