OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Jag heter Annelie Elofsson och är chef inom bemanningsenheten och jag tillsammans med mina medarbetare har en viktig roll i stötta upp med bemanning till Socialförvaltningens egen regi.
Som timanställd arbetar man inom verksamheter inom Socialförvaltningens egen regi och du söker dig till det område som du är intresserad av att arbeta inom. Den chef vars verksamhet man som timanställd är verksam inom ansvar för en god arbetsmiljö i samspel med medarbetarna.
Socialtjänstens omsorg handlar om stödja och ge omsorg för de personer som behöver det inom Särskilt boende, Hemtjänst och Funktionsstöd/LSS. Detta sker i samspel med våra äldre och personer som är i behov av funktionsstöd för att de ska ha en bra vardag och uppleva ett välbefinnande.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta inom funktionsstöd/LSS innebär att du utför individuell omsorg för personer på ett boende eller i personens egna hem.
Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du ger individuell omsorg för äldre i deras eget hem.
Att arbeta på ett särskilt boende innebär att du utför omsorg för äldre på ett boende.
Omsorgen handlar om skapa en vardag i gemenskap men att även ge individuell omsorg.
Inom alla verksamheter hanterar du dokumentation av utförda insatser enligt de rutiner som finns på arbetsplatsen.
För att kunna arbeta hos oss behöver du lägga in din tillgänglighet i Time Care pool. Du ska ha möjlighet, med kort varsel, vikariera från några timmar till en längre tid.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är 18 år eller äldre och har intresse av att ge omsorg. Du är lyhörd för andras behov, och visar ett gott bemötande och har en god samarbetsförmåga. Du är respektfull och förstår vikten av integritet.
Du är en person som uppskattar ett omväxlande arbete, vill ha flexibel arbetstid och kan ställa upp att arbeta vid behov.
Du ska kunna prata bra svenska och kunna uttrycka dig i skrift.
Utifrån de områden är det meriterade om du är utbildad som vårdbiträde, undersköterska, barnskötare eller som stödassistent. Det meriterade om du har arbetslivserfarenhet inom Äldreomsorg eller inom funktionsstöd/LSS
B-körkort är inom flera av våra verksamheter ett krav men inom vissa är det endast meriterande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi går igenom ansökningarna kontinuerligt så vi hör av oss och du är aktuellt för en intervju.
Om du börjar hos oss kommer du ha en intervju med en av våra rekryterare på bemanningsenheten. I så lång utsträckning som möjligt kommer detta ske digitalt men om det behövs kan ett personligt möte ske.
Vid en anställning kommer du att få en god introduktion så att du kan känna dig trygg i vad arbetet innebär. Respektive verksamhet är även ansvariga för att introducera dig i den specifika verksamheten.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Olandersson, enhetschef
0346-88 57 80
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Anette Svensson, enhetschef
0346-88 66 97
Facklig företrädare nås via växel
0346-88 60 00
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egen r
0346-88 66 61
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61
Verksamhetschef myndighetsavdelningen Johan Klingborg
0346-88 61 96
Administrativ chef Eva-Lena Dahl
0346-88 66 65
Susanne Winroth, personalsekreterare
0346-88 66 66
Ola Götesson, verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61 eller 070-33 43 080