Timvikarier till IT-support Malmö stad

Timvikarier till IT-support Malmö stad

Arbetsbeskrivning

Ref: 20220071

Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker inom enheten support servar du drygt 27 000 kollegor. Du ingår i första linjen och ger Malmö stads medarbetare support främst via telefon men vid behov kan det även innebära att du får åka ut till användaren för att lösa ärenden på plats. Du lyssnar, analyserar och ger support inom hela IT-området. Du kommer dagligen hantera frågor, problem och beställningar. Exempel på återkommande uppgifter är: felsökning i W10/OSx /O365, felsökning i nätverk, nätverksskrivare samt lokala skrivare, felsökning i Malmö stads IT-plattform, kontohantering samt ominstallation av W10.

Kvalifikationer
För att trivas hos oss behöver du tycka om att prata i telefon. Du är enormt serviceinriktad, lyhörd och har förmågan att ställa de frågor som leder fram till lösningen för användaren. Uppdraget kräver att du har lätt för att anpassa dig till olika människor och till nya situationer. Att arbeta i första linjen kräver att du kan möta varje användare med samma höga kvalité över hela arbetspasset. Du har god förmåga att kunna felsöka och vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra.

Du har en avslutad gymnasieutbildning och ett generellt intresse för IT. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i en support, helpdesk eller motsvarande så är det meriterade. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och god läsförståelse i engelska. För att vara aktuell för tjänsten behöver du även ha körkort (B).

Om arbetsplatsen
På IT- och digitaliseringsavdelningen arbetar vi med allt från teknik till människor och beteende för att utveckla och leverera digitala lösningar. Vi samarbetar med förvaltningar i Malmö stad, och utgår från Malmöbornas och medarbetares behov. Tillsammans är vi cirka120 kollegor som erbjuder smarta och funktionella lösningar inom IT och digitalisering.

Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.


Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform:Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 4-5
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 4 platser
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2022
  • Ansök senast: 1 februari 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024