OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Sollentuna kommuns kontaktcenter hjälper invånare, företagare och andra intressenter med alla slags frågor via telefon, mejl, besök, sociala medier och brev.
Gott bemötande och tillgänglighet är vår kärnverksamhet. Våra ledord är kundperspektiv, lösningsfokus och engagemang.
Kontaktcenters handläggare är engagerade i att hjälpa kommunens kunder på ett proffsigt sätt. Vi är 25 medarbetare uppdelade i fyra grupper. Vi söker nu timvikarier till vår grupp kultur & utbildning. Som timvikarie önskar vi att du kan jobba några dagar i veckan, efter behov.
I gruppen kultur & utbildning arbetar vi främst på uppdrag av utbildningskontoret samt kultur- och fritidskontoret. Våra kunder frågar mest om förskola, skola, fritids och kulturskola, om fritidsaktiviteter och vuxenutbildning samt om fakturor. Kunder frågar även om bibliotekets tjänster.
I arbetet kommer du att svara på frågor och guida i e-tjänster, framförallt via telefon, mejl och besök. Du arbetar parallellt i många olika it-system och har tät kontakt med handläggarna i de olika verksamheterna. Utbildning och förändring är en del av vardagen.
Krav:
• Du har jobbat med att ge god service till kunder
• Du har läst, eller läser, på högskola/universitet
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska
Vi söker dig som:
• Klarar att jobba under tryck med flera saker parallellt
• Trivs med att samarbeta
• Har förmågan att självständigt ta initiativ
• Är öppen för att snabbt lära om och använda nya kunskaper
Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!