Timvikarier till Kundservice

Timvikarier till Kundservice

Arbetsbeskrivning

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.

Från 1 januari 2018 är Dalatrafik en förvaltning i Region Dalarna. Vi ansvarar för planering, drift, trafikadministration och att handlägga myndighetsfrågor som rör kollektivtrafiken i Dalarna.
Nu söker vi timvikarier till vår kundservice.
Dalatrafiks Kundservice är en del av Dalatrafiks trafikcenter. I trafikcenter ingår förutom kundcenter även trafikledning, beställningscentralen och trafikövervakning. Vi vill att du som ansöker som timvikarie är öppen för möjligheten att även introduceras på andra delar inom trafikcenter på sikt.


Timvikarier till Kundservice

Arbetsuppgifter

Arbetet som kundmottagare/trafikupplysare innebär att ge hög service åt våra resenärer, medborgare och andra intressenter samt kunna bemöta resenärer, medborgare och våra entreprenörer på ett professionellt sätt via telefon, mail eller andra kommunikationskanaler. I huvudsak informerar och guidar du våra resenärer kring avgångstider, busslinjer eller biljettfrågor. Men även andra inkomna frågor hanteras i tjänsten.
I ditt arbete kommer du att ställas inför dagliga spännande och utmanande frågeställningar från olika intressenter. Arbetet kräver att du har förmåga att både ha en hög servicenivå samt att ha många bollar i luften samtidigt. Du kommer att ha daglig kontakt med resenärer, medborgare och andra intressenter via telefon, mail samt i andra kanaler i vissa fall. I rollen kommer det uppstå pressande situationer där det krävs att man kan behålla lugnet och fokusera på rätt saker. Det är viktigt att visa bra omdöme vid uttalanden, ageranden och besvara samtal på ett positivt och lösningsorienterat sätt.
Tjänsten inom kundcenter med timanställning är ett omväxlande arbete där man tillfälligt ersätter andra medarbetare i kundcenter vid t.ex. sjukdom utbildningar mm. Ibland arbetar du även ute på fältet vid olika informationsevent som t.ex. vid mässor eller andra informationsinsatser. Arbetstiderna är varierande från tidig morgon till sen kväll samt även helger. Anställningen görs halvårsvis med möjlighet till förlängning.
Ta chansen att bli en del av ett fantastiskt team!

Övrig information

Kvalifikationer

Krav:
Mycket god data- och telefonvana samt är van att interagera med andra, även okända
Kommunicerar mycket bra på svenska i tal och skrift
God förmåga att kommunicera på engelska i tal
God lokalkännedom i Dalarna

Meriterande:
Arbetslivserfarenhet av liknande arbete - där det handlar om kundservice inom upplysning och kommunikation

Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett stort engagemang och hög arbetsmoral. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå bra resultat och hålla hög kvalitet i ditt arbete. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas.
Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan

Vi tillämpar löpande urval med intervjuer. Tillsättning sker löpande.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@regiondalarna.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Fackliga kontaktuppgifter
Fackförbund - Region Dalarna

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Färdtjänsten Dalarna Peter Holmberg
0705941712
Chef Elevantagningen Mari Larsson
023-77 70 34
Kent Söderlund
023-77 70 65
Enhetschef Tillväxt Hans Pontusson
023-777056
Chef, nämndservice Borlänge kommun Ylva Johansson
0243-665 62
Biträdande kanslichf, Ludvika kommun Jessica Hedlund
0240-866 56
Chef tillväxtenheten, Region Dalarna Hans Pontusson
023-77 70 56
Enhetschef Amelie Sahlin
023777008
Enhetschef Eric Boo
023777064

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Dalarna
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2024
  • Ansök senast: 2 oktober 2024

Besöksadress

Myntgatan 2
None

Postadress

None
FALUN, 79151

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024