OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att få inblick i och vara en del av en viktig och spännande kommunal verksamhet! Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie på vår Säkerhetscentral. Säkerhetscentralen ingår i Enheten för Internservice som är en stödfunktion och hjälper de övriga kärnverksamheterna med att leverera inom ramen för sina respektive uppdrag.
På enheten Internservice hanterar vi många spännande arbetsuppgifter. Förutom att hantera larm ingår även att säkerställa posthanteringen och att kommunens bilpool fungerar bra för våra medarbetare. Vi genomför även fotografering av all personal inför tillverkningen av passerkort. Inom enheten hanteras även konsumentjuridisk- och energi och klimatrådgivning till våra Borlängebor.
Internservice ingår i verksamheten Service och stöd där även enheterna Kommunskydd och kommunikation, Nämndservice, Överförmyndare i samverkan och Servicecenter ingår.
Säkerhetscentralen är under uppbyggnad och har många intressanta utvecklingsområden för framtiden. I nuläget hanterar vi, dygnet runt, larmsvar för kommunens fastigheter, kameraövervakningar, service till medarbetare för frågor kring säkerhet med mera. Vår vision är att vara en effektiv larmcentral med korta svarstider, korta larmhanteringstider samt leverera ett trevligt och professionellt bemötande till de medarbetare och andra parter som kontaktar Säkerhetscentralen.
Nu söker vi tre timvikarier som vill jobba extra när ordinarie personal är frånvarande. Det gäller i första hand nattskift men även eftermiddags och dagskift kan förekomma.
Tjänsten är säkerhetsklassad och det innebär att det kommer att göras en säkerhetsprövning av dig som person innan du arbetar oss.
Självklart lockar vår värdegrund dig!
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som operatör i BK Säkerhetscentral hanterar du övervakning av larmade objekt - både på larmsignaler, men också övervakning av andra digitala signaler. Du kommer att ta emot och förmedla inkommande larm enligt fastställda rutiner och samverka med berörda parter vid larm och insats. Tjänsten innebär även administrering vid in/utpasseringar vid övervakade objekt samt andra förekommande uppgifter vid larmcentralen.
Som operatör hos oss kommer ditt arbete innefatta:
• att självständigt lösa problem av grundläggande karaktär som uppstår i arbetet
• att snabbt prioritera åtgärder efter den situation som uppstått
• att ta ansvar för de egna arbetsuppgifterna, dess utförande och resultat
• att bidra i utvecklingen av rutiner och arbetssätt
• att bidra till en kommunikativ arbetsgrupp och en god laganda
KVALIFIKATIONER
Till vår arbetsgrupp söker vi dig som har en mycket god känsla för service och ett tydligt säkerhetstänkande. Du är noggrann, lösningsfokuserad och känner dig trygg med självständigt arbete. Du har en god social kompetens och är en positiv lagspelare, vidare är du tydlig i din kommunikation såväl internt som externt.
En avslutad gymnasieutbildning ser vi som ett krav samt tidigare erfarenhet från arbeten med kundservice, där du har stöttat kunder eller anställda i system eller med specifika frågeställningar. Du har en mycket god datorvana och kan arbeta i flera olika IT-system samtidigt. Det är meriterande om du jobbat i programmen Zenit och/eller Cordcom.
Vi ser det som meriterande om du har en väktarutbildning. Har du dessutom erfarenhet av säkerhet- och bevakningstjänster, räddningstjänst och/eller jobbat treskift ser vi även det som meriterande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.
Välkommen med din ansökan!
ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.