OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.
Från 1 januari 2018 är Dalatrafik en förvaltning i Region Dalarna. Dalatrafik ansvarar bland annat för planering, drift, trafikadministration och att handlägga myndighetsfrågor som rör kollektivtrafiken i Dalarna. En avdelning på Dalatrafik är trafikcenter och nu finns chansen att bli en del av vårat team.
Timvikarier till trafikcenter
Arbetsuppgifter
I trafikcenter arbetar beställningsmottagare, trafikledare, kundservicemedarbetare samt trafikövervakning. Alla nyanställda timvikarier börjar gå introduktion som beställningsmottagare. Huvudsakliga arbetsuppgifter för beställningsmottagare är att via telefon och mail, ta emot bokning, ändring och avbokning av resor i service- och linje- trafik och informera våra kunder om dom olika resmöjligheter som finns. Du skall efter intern utbildning ha en hög kompetens avseende de olika regelverken inom service- och linjetrafik, legitimering/resetillstånd, trafiksystem och de geografiska förutsättningarna samt med hänsyn till de ekonomiska sambanden finna den bästa lösningen i vår operativa verksamhet.
I rollen som beställningsmottagare kommer det uppstå pressande situationer där det krävs att man kan behålla lugnet och fokusera på rätt saker. Det är viktigt att visa bra omdöme vid uttalanden, ageranden och besvara samtal på ett positivt och lösningsorienterat sätt. Att arbeta som beställningsmottagare är ett omväxlande arbete där man tillfälligt ersätter andra medarbetare på beställningscentralen vid tex sjukdom utbildningar mm.
Arbetstiderna är varierande från tidig morgon till sen kväll samt även helger.
Anställningen gör kvartalsvis med möjlighet till förlängning.
Vi vill att du som ansöker som timvikarie är öppen för möjligheten att även introduceras på andra delar inom trafikcenter. Då trafikcenter består av olika avdelningar finns stora utvecklingsmöjligheter för den som vill vidareutvecklas.
Övrig information
Kvalifikationer
Krav:
har data- och telefonvana.
kan kommunicera mycket bra på svenska i tal och skrift.
har förmåga att kommunicera bra på engelska i tal
har god lokalkännedom i Dalarna.
Meriterande:
har arbetslivserfarenhet av liknande arbete - där det handlar om kundservice inom upplysning och kommunikation samt logistik och trafikledning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett stort engagemang, hög arbetsmoral, lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå bra resultat och hålla hög kvalitet i ditt arbete. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Vi tillämpar löpande urval med intervjuer. Tillsättning sker löpande.
Ansökan
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Fackliga kontaktuppgifter
Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Färdtjänsten Dalarna Peter Holmberg
0705941712
Chef Elevantagningen Mari Larsson
023-77 70 34
Kent Söderlund
023-77 70 65
Enhetschef Tillväxt Hans Pontusson
023-777056
Chef, nämndservice Borlänge kommun Ylva Johansson
0243-665 62
Biträdande kanslichf, Ludvika kommun Jessica Hedlund
0240-866 56
Chef tillväxtenheten, Region Dalarna Hans Pontusson
023-77 70 56
Enhetschef Amelie Sahlin
023777008
Enhetschef Eric Boo
023777064