OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arboga kommun söker timvikarier för arbete inom vård och omsorg samt verksamheten för funktionshinder. #jobbjustnu
Vi rekryterar kontinuerligt nya timvikarier som kan arbeta flexibelt och med kort varsel inom våra verksamheter när ordinarie personal är frånvarande.
Arbetsuppgifter
Arbetet som timvikarie innebär att ge stöd och omsorg genom ett respektfullt förhållningssätt till våra brukare och deras behov.
Kvalifikationer
Du ska ha fyllt 18 år och vi ser gärna att du har examen från vård- och omsorgsprogrammet med inriktning mot äldrevård eller funktionshinder, eller annan likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av omvårdnadsyrket. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift. Godkänd SFI nivå D.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du ska vara ansvarstagande, flexibel och ha ett intresse för att möta människor i deras vardag.
Till vissa områden krävs körkort, ange i ditt CV om du innehar B-körkort för manuell växellåda.
Vi erbjuder utbildning
Vi söker även dig som har ett stort intresse av att börja arbeta inom vården men saknar utbildning/erfarenhet. Du kommer att få möjlighet att gå en tre dagar lång distansutbildning till vårdassistent med ett avslutande test och intyg.
Arbetstid och omfattning
Tjänsterna avser timavlönad visstidsanställning på varierande tider för att täcka vårt bemanningsbehov, dag, kväll, helg och i vissa fall även natt. Du bör kunna inställa dig på arbetsplatsen inom en timma efter att vi kontaktat dig och du bör ha ordnad barntillsyn.
Som timvikarie hos oss kan du själv lägga in den tid du finns tillgänglig för arbete i vårt bemanningssystem Time Care Pool.
Om du blir aktuell för arbete inom äldreomsorgen eller i verksamheten för funktionshinder kommer vi att be dig uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret.
För arbete vid korttids-/ungdomsfritids Solögat eller annan verksamhet som rör barn/ungdomar krävs att du lämnar ett utdrag ur belastningsregister, blankett 442.9.
För arbete inom äldreomsorgen och verksamheten för funktionshinder, blankett 442.3.
Blanketten finns att hämta på www.polisen.se. Normal handläggningstid hos Polisen är cirka två veckor, beställa gärna utdraget redan idag för att effektivisera vid en eventuell anställning.
Urval
Urvalsarbetet och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, så vi ber dig att söka så snart som möjligt.
Om du blir aktuell för intervju så kommer du att bli kontaktad av rekryteringsansvarig. Eftersom vi rekryterar med hänsyn till våra enheters behov av vikarier så letar vi ständigt efter olika kompetenser beroende på verksamhet.
Vi skickar därför inte ut något mail om det inte är aktuellt med intervju för tillfället.
Välkommen med din ansökan!
Bifoga CV och personligt brev i Word- eller PDF-format (ej pages).