OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom socialförvaltningen ansvarar verksamheten för funktionsvariationer för att ge stöd och service enligt LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). LSS är en rättighetslag som ska garantera personer med omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar goda levnadsvillkor, att de får den hjälp de behöver i det dagliga livet och att de kan påverka vilket stöd och vilken service de får. Målet är att den enskilde får möjlighet att leva som andra.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som stödassistent/stödbiträde via kompetensenheten och täcka upp för ordinarie personals korttidsfrånvaro och kontinuerligt lägga tillgänglighet i systemet Time Care Pool för att visa när du kan arbeta.
Du kommer att bokas på arbetspass via SMS och ska kunna inställa dig på arbetsplatsen inom 60 minuter från det att kompetensenheten kontaktar dig.
Ditt uppdrag som stödassistent/stödbiträde innebär att sätta den enskildes behov, förmåga och intresse i centrum. Du ansvarar för att på ett pedagogiskt och motiverande sätt stötta den enskilde att bibehålla och utveckla sin förmåga och självständighet. Du ansvarar för att ge individanpassat stöd vilket innefattar alla förekommande sysslor såsom exempelvis hushållssysslor, omvårdnad, och fritidsaktiviteter.
Kvalifikationer
Det är meriterande om du är utbildad stödassistent, vilket innebär att du läst vård och omsorgsprogrammet med inriktning på funktionsnedsättning eller barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogiskt eller socialt arbete. Tidigare erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning är meriterande.
Du bör ha erfarenhet av modern teknik (hjälpmedel som dator, surfplatta och telefon).
God förmåga i att uttrycka dig i tal och skrift är ett krav, Godkänd SFI nivå D.
B-körkort är meriterande.
Vi söker dig som är ansvarstagande, flexibel och har ett intresse och en respekt för varje individs behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Det kan bli aktuellt att visa upp belastningsregister, handläggningstiden hos polisen är normalt 14 dagar, du beställer ditt utdrag här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Urval
Rekryteringsansvarig arbetar löpande med urval och intervjuer under ansökningstiden, så vi ber dig att söka så snart som möjligt.
Rekryteringen av timvikarier sker utifrån verksamhetens behov och vi skickar därför inte ut något mail om det inte är aktuellt med intervju för tillfället.
Välkommen med din ansökan!
Bifoga CV och personligt brev i Word- eller PDF-format (ej pages).
Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen.
Värdegrunden PUMI skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. PUMI är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker.
"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga - Plats för inspiration"
Välkommen du också!