OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi söker nu personliga assistenter som vill arbeta som timvikarier till en av våra kunder i Strömstad!
Kunden är en man på 41 år, han har ett multihandikapp och behöver hjälp med allt som hör vardagen till. Arbetet kommer förutom de vardagliga bestyren att innebära att följa med ut på promenader, handikappdans och andra utflykter tillsammans med honom. Vi ser det som positivt om du som söker är initiativrik och kan komma med egna förslag på aktiviteter.
Arbetet kräver att du är ansvarsfull, noggrann, aktiv och att du tar egna initiativ. Det är också viktigt att du är flexibel och förstår att arbetet baseras på kundens specifika behov. Du är självständig samt pedagogisk och ser det som en utmaning att hitta lösningar i situationer som kunden finner stressande.
Vi söker assistenter gärna med erfarenhet inom yrket som personlig assistent och/eller epilepsi är mycket meriterande men inget krav. Om du känner att du har det som krävs och att det här låter som ett arbete för dig hoppas vi att du söker. Vänta inte med din ansökan då intervjuer kommer hållas löpande.
Körkort: En fördel men inget krav.
Arbetstid och varaktighet:Dygnspass vid behov, dvs vid ordinarie personals sjukdom eller planerade ledighet.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult