OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden.
Som servicehandläggare i barn-, utbildning, kultur och fritidsgruppen är du ansiktet utåt för hela 3 förvaltningar: barn- och ungdomsförvaltningen, kompetensförvaltningen samt kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Tjänsten innefattar mycket kontakter med medborgare och det är därför av yttersta vikt att du bemöter alla som ringer och kommer till oss på ett trevligt och professionellt sätt.
Nu behöver vi stärka upp vårt team med ytterligare en servicehandläggare.
Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande de frågor som förvaltningarna arbetar med. Du tar emot besök i Servicecenters besökslokal samt löser ärenden som inkommer via telefon och e-post. Du kommer svara på diverse frågor inom barnomsorg, vuxenutbildning, kulturskolan och kultur och fritid samt ta emot felanmälan på kommunens fastigheter.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Representera kommunen och specifikt barn- och ungdomsförvaltningen, kompetensförvaltningen samt kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen gentemot medborgare i kommunen
- Arbeta i kommunens besökslokal: ta hand om besökare och deras ärenden, hantera post
och paket, administrera nycklar och parkeringstillstånd, bedriva försäljning av presentartiklar, m.m.
- Arbeta som servicehandläggare i telefon
- Ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter på kommunens fastigheter
- Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
- Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
- Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
- Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av utveckling av rutiner, kunskapsdatabas, överenskommelser med förvaltning
Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete. Alla anställda på Servicecenter erbjuds friskvårdsbidrag som består av ett fast belopp varje år som kan användas för hälsofrämjande fysisk aktivitet. Vi arbetar även enligt årsarbetstid vilket innebär att vi ska jobba ett visst antal timmar per år, men det varierar mellan olika perioder hur mycket vi arbetar.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha:
- gymnasieutbildning
- tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete gentemot interna och externa kunder
- mycket bra kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
- förmåga att samtidigt som du för ett samtal arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data
- kunskaper om en kommuns struktur och beslutsvägar
Vi ser gärna att du har:
- eftergymnasial utbildning inom barn, utbildning kultur och/eller fritid
- tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete inom offentlig förvaltning
- har arbetat med vägledning och rådgivning på webb eller via sociala medier
- erfarenhet av arbete med verksamhetssystemen Procapita och Raindance
- erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystemet Artvise och telefonisystemet Callguide Telefonist
- erfarenhet av arbete med felanmälan av fastigheter
Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i sitt professionella agerande.
Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalstrateg Alexandra Vig
08-580 280 94
Personaldirektör Birgitta Orbert
08 580 28620
Ekonomidirektör Karin Holmlund
08-580 293 97