OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen ”Järfälla för alla framåt”. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb
Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Nu behöver vi stärka upp vårt team med ytterligare två positiva och serviceinriktade timvikarier som kan täcka upp för korta och långa frånvaroperioder. För dig som vill jobba brett med sociala frågor är vår arbetsplats perfekt.
ARBETSUPPGIFTER
Som servicehandläggare i svarsgruppen "Stöd och omsorg" är du ansiktet utåt för hela Socialförvaltningen. Vi jobbar på uppdrag av alla enheter inom både familj- och individomsorgen samt äldre och funktionsnedsättning. Vi fattar inga myndighetsbeslut men vi ger information om vad medborgaren kan förvänta sig i kontakten med socialtjänsten. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i svarsgruppen och i samarbete med Socialförvaltningen. Du kommer att ge information och service till medborgarna rörande hela socialtjänstens områden. Arbetet innefattar bland annat:
- tidsbokningar inför en nyansökan gällande försörjningsstöd
- orosanmälningar gällande både barn och vuxna
- frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos Familjerätten
- anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning
Några av oss utreder behov av färdtjänst på uppdrag av landstinget, vilket innefattar bokade möten både på kontoret och på hembesök. Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland också via fysiska besök.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
* eftergymnasial utbildning
* tidigare erfarenhet av socialt arbete, t ex biståndsbedömare, behandlingsassistent, kurator etc
* tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice
* mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
* god vana att arbeta med datorer (Office-paketet) och informationssökning
Meriterande:
* erfarenhet av olika telefoni-, ärendehanterings- och verksamhetssystem, till exempel Procapita
* socionomexamen eller examen i socialt arbete
* kunskap i arabiska och/eller somaliska
Personliga egenskaper:
Vi lägger även stor vikt vid dina personliga drag. Du har en härlig ”can-do-inställning” och ett stort intresse för service och att hjälpa andra. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete/ ansvar. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälp människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson
Servicecenterchef Sara Lindgren
Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk
utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg
utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman
Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092